بر اساس نتایج اولیه شمارش آرا سعید 76.9 درصد از آرا را از آن خود کرده است. در مقابل، القروی 23.1 درصد آرا را به دست آورده است.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، «قیس سعید» استاد حقوق در انتخابات ریاست جمهوری تونس با فاصله زیادی از«نبیل القروی» رقیب خود پیروز شد.

بر اساس نتایج اولیه شمارش آرا سعید 76.9 درصد از آرا را از آن خود کرده است. در مقابل، القروی 23.1 درصد آرا را به دست آورده است.

تلویزیون دولتی تونس نیز اعلام کرد که قیس سعید با به دست آوردن 76.9 درصد از آرا در دور دوم انتخابات ریاست جمهور تونس، رئیس جمهور این کشور شد.

سعید 61 ساله در کنفرانسی مطبوعاتی در خیابان «الحبیب بورقیبه» در مرکز پایتخت گفت که «جوانان این کشور صفحه جدیدی را در تاریخ تونس باز کردند».نود درصد از جوانان 18 تا 25 سال به سعید رای دادند.

سعید تأکید کرد که «مساله فلسطین» از جمله اولویت های خارجی وی خواهد بود.

در پی پیروزی سعید هزاران تن از هوادارانش در خیابان الحبیب بورقیبه در مرکز تونس پایتخت جمع شدند و به شادی پرداختند.

انتظار می رود که نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری تونس را کمیته عالی مستقل انتخابات امروز دوشنبه اعلام کند.

در همین حال، جنبش اسلامگرای «النهضه» پیروزی سعید را تبریک گفت و از هوادارانش خواست به شادی پیروزی سعید در مرکز پایتخت ملحق شوند.

کمیته عالی انتخابات تونس میزان مشارکت را 57.7 درصد در 70 درصد از مراکز رأی گیری اعلام کرد.

سعید که افکار اجتماعی محافظه کارانه ای دارد در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری در 15 سپتامبر نیز توانسته بود با کسب 18.4 درصد آرا از همه کاندیداهای دیگر پیشی گرفته و رتبه نخست را از آن خود کند.سعید از زمان اعلام کاندیداتوری اش برای انتخابات ریاست جمهوری به دلیل کم بودن اطلاعات در مورد وی نزدیکی اش به شخصیت های سیاسی محافظ کار جنجال و بحث و جدال های گسترده ای به راه انداخت.برخی وی را چپگرا و برخی دیگر نیز اسلامگرای محافظه کار توصیف کرده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.