آن چه در یمن در حال رخ دادن است فقط یک جنایت جنگی نیست بلکه جرایم ضد بشری بزرگ است و سکوت درباره آن به ویژه توسط سازمان های انسانی و بین المللی و نیز عرب ها و مسلمانان جنایت بزرگتری است.

به گزارش جماران، روزنامه رای الیوم در سرمقاله خود به جدیدترین تحولات یمن پرداخت و نوشت: عرب ها عاشق رکورد شکستن و وورد به دایره المعارف«گینس» متخصص در این زمینه هستند تا جایی که امارت دبی به تنهایی بیش از 634 رکورد تا الان شکسته است ولی انتظار می رود که رقم جدیدی و وحشتناک و در عین حال دردناکی را بشکنند و آن اعلام کشور یمن به عنوان فقیرترین کشور در جهان طی دو سال آینده است.

گزارش صادر شده از برنامه امداد رسانی سازمان ملل فاش کرده است که « از زمان وقوع بحران در سال 2014 جنگ یمن باعث شد که میزان فقر در این کشور از 47 به 75 درصد در پایان سال 2019 افزایش یابد. این گزارش می افزاید که « اگر جنگ تا سال 2022 افزایش یابد یمن در رده بندی جهانی به عنوان فقیرترین کشور در جهان قرار می گیرد زیرا نزدیک به 80 درصد از مردم این کشور زیر خطر فقر زندگی می کنند و نزدیک به 24 میلیون یمنی یعنی بیش از دو سوم جمعیت این کشور نیاز به کمک فوری پیدا می کنند.

نکته قابل توجه این است که دو سوم اراضی یمن تحت اشغال ائتلاف عربستانی- اماراتی است که از سه سال پیش تا کنون در یمن جنگ به راه انداخته است؛ ائتلافی که از دو کشوری شکل گرفته که ثروتمندترین کشورها در جهان به شمار می روند.

درست است که یمن از حیث منابع فقیر است و به دلیل محاصره خفه کننده تحمیل شده علیه این کشور توسط کشورهای ائتلاف یاد شده در بالا فقیرتر شده است ولی غنی از ارزش های ایستادگی، شجاعت، دفاع از اراضی اش،عقیده اش و کرامت ملی اش است.

این گزارش بین المللی کشورهای ائتلاف را که فتیله این جنگ ظالمانه را به راه انداخته اند محکوم می کند و می خواهد که تلاش ها و اقدامات سیاسی و دیپلماتیک برای رسیدن به راه حل سیاسی مورد قبول گسترش پیدا کند که به رویارویی ها و درگیری ها که بیشتر قربانیان آن غیرنظامیان بی گناه هستند پایان داده شود.

یمن عزیز از فقر در خدمات اساسی مانند بهداشت، آموزش، آب و برق رنج می برد و اکنون دو سوم ملت با کرامت اش لقمه نانی برای خوردن و یک قوطی شیر برای کودکانش پیدا نمی کند.

آن چه در یمن در حال رخ دادن است فقط یک جنایت جنگی نیست بلکه جرایم ضد بشری بزرگ است و سکوت درباره آن به ویژه توسط سازمان های انسانی و بین المللی و  نیز عرب ها و مسلمانان جنایت بزرگتری است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.