در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در 5 مه سال جاری در افغانستان 30 غیرنظامی از جمله 14 کودک کشته شدند.

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان امروز اعلام کرد که در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در 5 مه سال جاری در افغانستان 30 غیرنظامی از جمله 14 کودک کشته شدند.

 دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) امروز 9 اکتبر 2019 با انتشار گزارشی اعلام کرد: در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در پنجم ماه مه سال جاری در شهرستان «بکواه» ولایت «فراه» در غرب افغانستان 30 غیرنظامی از جمله 14 کودک کشته شدند.

در این گزارش همچنین آمده است:

«هیئت دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان و دفتر کمیسیون حقوق بشر این سازمان با حضور در مناطق آسیب دیده ولایت فراه تحقیقاتی را انجام دادند. نیروهای آمریکایی مستقر در افغانستان در 5 مه 2019 بیش از 60 منطقه در شهرستان بکواه ولایت فراه و بخشی از شهرستان دلارام نیمروز را بمباران کردند که منجر به کشته شدند 30 غیرنظامی از جمله 14 کودک شده است.

از سوی دیگر٬‌ نیروهای ایالات متحده آمریکا مدعی شدند که آنها کارخانه‌های مواد مخدر متعلق به گروه طالبان در فراه را هدف قرار داده اند.

دفتر یوناما ماه گذشته نیز با انتشار اطلاعیه‌ای نگرانی عمیق خود را در مورد افزایش شمار تلفات غیرنظامیان در افغانستان ابراز کرده و مجددا تاکید کرد که تمامی گروه های درگیر در جنگ باید برای حفظ جان غیرنظامیان تلاش کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.