روسای سه کمیته مجلس نمایندگان که در حال تحقیق برای استیضاح دونالد ترامپ هستند تاکید کرده اند که جلوگیری از ادای شهادت یکی از «بازیگران کلیدی» در رابطه واشنگتن و کی یف می تواند «کارشکنی در مقابل اجرای عدالت» محسوب شود.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری یورونیوز، تنش بین کنگره آمریکا و دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور بر سر تحقیق برای استیضاح رئیس جمهوری امروز سه شنبه با مخالفت قوه مجریه با ادای شهادت سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا برابر اعضای مجلس نمایندگان وارد مرحله جدیدی شد.

دونالد ترامپ ضمن دفاع از این تصمیم تاکید کرده است که جلسات پرسش و پاسخ در مجلس نمایندگان «بی خاصیت» است.

این در حالی است که روسای سه کمیته مجلس نمایندگان که در حال تحقیق برای استیضاح دونالد ترامپ هستند تاکید کرده اند که جلوگیری از ادای شهادت یکی از «بازیگران کلیدی» در رابطه واشنگتن و کی یف می تواند «کارشکنی در مقابل اجرای عدالت» محسوب شود.

روسای سه کمیته روابط خارجی، اطلاعات و نظارت بر قوه مجریه مجلس نمایندگان اعلام کرده اند که برای گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا احضاریه خواهند فرستاد تا وی مجبور به ادای شهادت در برابر اعضای مجلس نمایندگان شود.

کاخ سفید تاکنون برخی از احضاریه های مجلس نمایندگان را نادیده گرفته است. این در حالی است که دموکرات ها تاکید می کنند که عدم همکاری کاخ سفید با کنگره می تواند «کارشکنی در مقابل اجرای عدالت» محسوب شود.

آنها همچنین یادآوری می کنند که یکی از دلایل استیضاح «ریچارد نیکسون» رئیس جمهوری اسبق آمریکا «کارشکنی در مقابل اجرای عدالت» بود. ریچارد نیکسون پیش از رای گیری در مجلس سنا در مورد طرح استیضاح خود از سمتش کناره گیری کرد.

وکیل «گوردون ساندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا امروز سه شنبه اعلام کرد که وزارت خارجه ایالات متحده از موکلش خواسته است تا از ادای شهادت در برابر مجلس نمایندگان خودداری کند.

این در حالی است که دموکرات ها ادعا کرده اند که گوردون ساندلند ساعت ۱۲:۳۰ نیمه شب پیغامی صوتی دریافت کرده که در آن از ادای شهادت در برابر مجلس نمایندگان منع شده است.

مجلس نمایندگان آمریکا در حال تحقیق در مورد رابطه واشنگتن و کی یف و درخواست دونالد ترامپ از همتای اوکراینی خود برای تحقیق درباره جو بایدن و پسرش است.

دموکرات ها گمان می کنند که رئیس جمهوری آمریکا با تعلیق کمک نظامی کشورش به اوکراین قصد داشته است تا ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین را برای همکاری در این زمینه تحت فشار بگذارد.

جو بایدن که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما به مدت هشت سال معاون رئیس جمهوری بود اکنون یکی از نامزدهای پیشتاز حزب دموکرات برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.