رشیده طلیب، نماینده دموکراتِ سیزدهمین حوزه انتخابیهِ ایالت میشگیان در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: اکنون قانونگذاران دموکرات، به دنبال آن هستند که چگونه این افراد را که از حاضر شدن در کنگره و شهادت دادن در برابر کمیته های مختلف سرباز می زنند، دستگیر کنند.

به گزارش سرویس بین الملل جماران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یکی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: قانونگذاران دموکرات در کنگره آمریکا، به دنبال بازداشت برخی از اعضای کابینه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به علت سرپیچی از احضاریه های کتبی کنگره هستند. 

رشیده طلیب، نماینده دموکراتِ سیزدهمین حوزه انتخابیهِ ایالت میشگیان در مجلس نمایندگان آمریکا که از مخالفان سرسخت ترامپ به حساب می آید، گفت: از آنجا که برخی از مقامات ارشد دولت ترامپ به احضاریه های کنگره هیچ اهمیتی نمی دهند و به رغم صدور احضاریه های کتبی، برای حضور در برابر کمیته های مربوطه در کنگره آمریکا، در برابر این کمیته ها حاضر نمی شوند، اکنون قانونگذاران دموکرات، به دنبال آن هستند که چگونه این افراد را که از حاضر شدن در کنگره و شهادت دادن در برابر کمیته های مختلف سرباز می زنند، دستگیر کنند. 

طلیب هنگام اظهار نظر در خلال جلسه ای موسوم به «کنگره، قهوه و گفتگو» که با حضور مردم از حوزه انتخابیه اش در شهر دیترویت در ایالت میشیگان، برگزار شده بود به ویلبر راس، وزیر بازرگانی و ویلیام بار، دادستان کل امریکا اشاره کرد که هر دو محکوم به ارتکاب جرم (جناییِ) سرپیچی از دستور کنگره آمریکا و امتناع از پیروی از احضاریه های کتبی کنگره شده اند. 

طلیب گفت: «این نخستین باری است که ما طی سالیانِ اخیر (در کنگره) با چنین شرایطی مواجه شده ایم.» وی افزود: «این اصلاً یک شوخی (جوک) نیست، بلکه من کاملاً جدی می گویم که آن ها (اعضای دموکراتِ کنگره) در پی آن هستند که ببینند چگونه آن مقامات را باید دستگیر کنند. مثلاً آیا پلیس واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا، باید آن ها را بازداشت کند؟ یا این که اگر این افراد دستگیر شدند، ما باید در چه مکان هایی آن ها را نگه داری کنیم؟» وی تأکید کرد: «همقطاران من در کنگره تلاش دارند بسیار با احتیاط حرکت کنند، زیرا این حوزه ای است که (در سال های اخیر) تا کنون کسی به آن ورود پیدا نکرده است که بخواهد اعضای کابینه دولت فدرال آمریکا را دستگیر و آن ها را وادار به حضور در کنگره و شهادت دادن در برابر کمیته های مختلفِ آن کند.» 

سپس طلیب به شوخی گفت: «من به آن ها (اعضای کنگره) خواهم گفت که می توانند تمام آن مقاماتِ (دستگیر شده) را در همین شهرِ دیترویت نگه دارند. ما از آن ها نگه داری می کنیم و اطمینان حاصل خواهیم کرد که در جلسات استماع کمیته های مختلف که به آن ها احضار شده اند، حضور یابند و در برابر آن کمیته ها شهادت دهند.» 

مجلس نمایندگان آمریکا با آراء 230 رأیِ مثبت، در برابر 198 رأی منفی، این مسئله را تصویب کرد که از وزارت دادگستری آمریکا بخواهد ویلیام بار و ویلبر راس را محاکمه کند. این دومین بار در تاریخ آمریکاست که اعضای فعال (نه اعضای سابقِ) کابینه دولت فدرال آمریکا، به سرپیچی از حکم احضاریه کنگرهِ این کشور متهم شده اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.