دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا استحقاق انتخاب مجدد به این سمت را ندارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «جف فلیک» سناتور سابق جمهوری خواه در ایالت آریزونا طی سال های 2013 تا 2019 در یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست نوشت: دو سال پیش در صحن سنا ایستادم و گفتم: «گاهی اوقات لازم است برای حفظ اصول و ارزش هایمان، خطر کنیم.

در خصوص خودم من از انتخاب رئیس جمهور ترامپ حمایت نکردم. با گذشت یک سال از زمان ریاست جمهوری اش، می‌ دانستم که نمی‌ توانم از انتخاب مجدد وی در سال 2020 حمایت کنم. گرچه امیدوار بودم هنوز بتوانم برای بار دیگر در انتخابات سال 2018، به عنوان کسی که به مهار اقدامات وخیم ترامپ کمک می‌ کند به سنا راه پیدا کنم، ولی خیلی زود دریافتم این چیزی نبود که رای دهندگان جمهوری خواه در ایالت من به دنبال آن باشند. در فاصله یک سال باقیمانده به پایان دوره ریاست جمهوری وی، ظاهرا آنها سناتوری را می خواستند که مانند خود ترامپ باشد.

اما من آثار بیشتری (از رهبری نامناسب ترامپ) مشاهده کردم. من در سفر‌های خارجی شاهد لطماتی بودم که در نتیجه شیفتگی ترامپ به رهبران خودکامه جهان و نیز تحقیر متحدان، به جایگاه آمریکا در جهان وارد شده است. دشمنی ترامپ با ائتلاف‌ های امنیتی و توافقنامه‌ های تجاری، امنیت دراز مدت و اقتصاد ما را در معرض خطر قرار داده است. عبارت «دشمن مردم» که وی همواره به کار می برد، خبرنگاران را در سراسر جهان در وضعیت بدتری قرار داده است. اظهارات وی در تحقیر آوارگان و مهاجران و توصیف اهانت آمیز از برخی کشور‌ها، چندین نسل حسن نیت را نابود کرده است.

در داخل آمریکا هم به این نتیجه رسیده ام که اهانت‌ های مکرر ترامپ به دستگاه قضایی، دشمنی با کنگره و نادیده گرفتن حقایق، به نهاد‌های دموکراتیک ما آسیب می‌ رساند، و بی ادبی دائمی او با مخالفان داخلی، سطح فرهنگ سیاسی ما را تنزل داده است. می‌ دانستم برای اینکه بخت انتخاب مجدد را داشته باشم، باید از سیاست‌ هایی پشتیبانی کنم که نمی‌ توانستم از آنها حمایت کنم و رفتاری داشته باشم که نمی توانستم.

حال با گذشت دو سال از آن زمان، همکاران سابق جمهوری خواه من در سنا باید تصمیم بگیرند. یا آنگونه که من معتقدم دو تصمیم اساسی بگیرند. اولی دشوار و دومی آسان است.

ما از طریق یک افشاگر مطلع شده ایم که رئیس جمهور از قدرت خود برای اعمال فشار بر یک دولت خارجی برای جاسوسی از یک مخالف سیاسی سوء استفاده کرده است. مکالمه تلفنی فاش شده میان او و رئیس جمهور اوکراین همه چیز را فاش کرده است. با توجه به این افشاگری‌ ها، مجلس نمایندگان طرح درخواست استیضاح را آغاز کرده است و احتمالا حداقل یک طرح استیضاح به مجلس سنا ارسال می‌ شود.

استدلال های قانع کننده ای در مورد هر دو طرف استیضاح مطرح خواهد شد. با توجه به آنچه اکنون می دانیم، اقدامات رئیس جمهور استیضاح را ضمانت می کند. قانون اساسی البته نیازی به آن ندارد و اگرچه ماده دوم ، بخش 4 در مورد راهکارهای سوءاستفاده از وظیفه مشخص است، اما من درباره استیضاح اظهارات جدی دارم. ولی بیم آن دارم که با توجه به بروز اختلافات عمیق در کشور، استیضاح در چنین برهه حساس و شکننده‌ ای ممکن است در واقع به نفع این رئیس جمهوری باشد که از هرج و مرج نفع می‌ برد. ایجاد نفاق و دودستگی برای ترامپ به مثابه اکسیژن برای ادامه بقاست. ترامپ استاد تفرقه افکنی و اختلاف است و از این روند فقط وی سود می‌برد و دیگران متضرر می‌شوند. بنابراین اگرچه استیضاح در حال حاضر اجتناب ناپذیر به نظر می‌ رسد، اما من از همین موضوع می‌ ترسم. بنابراین این تصمیمی دشوار است.

و، اما تصمیم ساده تر. اگر مجلس نمایندگان طرح استیضاح را تصویب نکند یا سنا رئیس جمهور را محکوم نکند، جمهوری خواهان سنا باید تصمیم بگیرند که با توجه به شناختی که از اقدامات و رفتار ترامپ داریم، آیا باید از وی برای انتخاب مجدد حمایت کنند یا خیر. روشن است پاسخ منفی خواهد بود.

من به عواقبی که ممکن است با آن تصمیم همراه باشد، بی توجه نیستم. در حقیقت خود من با این پیامد‌ها زندگی می‌ کنم. من ترجیح می‌ دادم برای یک دوره دیگر نماینده مردم آریزونا در سنا باشم، ولی نه به قیمت حمایت از این مرد (ترامپ). مردی که حالا بیش از هر زمان دیگر ثابت شده است استحقاق تصاحب بالاترین سمت در کشور یعنی ریاست جمهوری را نداشته است.

در این مرحله، کردار ترامپ در مقام ریاست جمهوری نباید ما را غافلگیر کند. بلکه چیزی که واقعا ویران کننده محسوب می‌ شود، میزان مدارای ما در برابر عملکرد ترامپ بوده است. یکی از مصیبت‌ های ریاست جمهوری ترامپ تاثیر پایداری است که وی بر پیکره دموکراسی ما بر جا گذارده است اینکه در برخی مواقع حتی از اقدامات وی متعجب نمی‌ شویم. به عبارت دیگر ما یکدیگر را شکست داده ایم و خودمان نیز شکست خورده ایم.

بیایید همین الان شکست را متوقف کنیم.

دوستان جمهوری خواه من وقت آن فرا رسیده تا به خاطر حفظ اصول و ارزش‌ ها، مقام و پست خود را قربانی کنید. اگر باور داشته باشید ترامپ مستحق استیضاح است، پس خوب می‌ دانید که وی مستحق انتخاب مجدد به سمت ریاست جمهوری هم نیست.

کشور ما روسای جمهور بیشتری خواهد داشت. برای کسانی که می‌ خواهند شعار «نخست آمریکا» را اولویت قرار دهند، این لحظه از زندگی کشور ما بسیار مهم است که همه ما، اینجا و آنجا، فقط همین کار را انجام دهیم و مانع انتخاب مجدد ترامپ شویم.

به من اعتماد کنید زمانی که می گویم می توانید شغل دیگری بیابید، اما نمی توانید جای دیگری به دنبال اصالت و روحتان باشید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.