روسای کمیته‌ های سه‌گانه اطلاعات، نظارت و امور خارجه مجلس نمایندگان امریکا از رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا خواستند که تا پانزدهم اکتبر اسناد مربوط به فشار ترامپ بر اوکراین را ارائه دهد.

به گزارش جماران، یک افشاگر ناشناس در شکوائیه‌ای فاش کرده که ترامپ ماه ژوئیه در تماسی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی،  رئیس جمهوری اوکراین خواسته بود تا تحقیقاتی درباره هانتر بایدن، پسر جو بایدن به عمل آورد. 

هانتر بایدن برای شرکت گاز اوکراینی تا سال ۲۰۱۹ کار کرده است و ترامپ و متحدان او تلاش کرده‌اند این موضوع را به تلاش جو بایدن و پسرش برای ورود به اقدامات غیرقانونی متهم کرده و به وجهه بایدن به عنوان اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی ترامپ لطمه وارد کنند. 

افشای محتوای این تماس تلفنی باعث شد تا دموکرات‌ها تحقیقات برای استیضاح ترامپ را آغاز کنند. 

در همین راستا، الیوت اِنگل، آدام شیف و الیجاه کامینگز، رؤسای کمیته‌ های امور خارجی، اطلاعات و نظارت مجلس نمایندگان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و شماری دیگر از مقام‌های وزارت خارجه امریکا را برای ادای شهادت در این باره به کنگره احضار کردند.

 اِنگل، شیف و کامینگز در احضاریه تازه‌ای که برای جولیانی فرستادند، نوشتند: امتناع یا عدم پایبندی شما به احضاریه مصداق کارشکنی در تحقیقات مجلس نمایندگان برای استیضاح تلقی شده و تبعاتی منفی برای شما و رئیس جمهوری خواهد داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.