کمیته های مردمی و ارتش یمن عملیات نظامی بزرگی را داخل اراضی عربستان سعودی در عمق 500 کیلومتری در منطقه «نجران» انجام دادند که در اثر آن بیش از 2هزار نظامی عربستانی و نظامیانی از ملیت های مختلف را به اسارت گرفتند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، یک منبع نظامی در جنبش«انصار الله» یمن اعلام کرد که کمیته های مردمی و ارتش یمن عملیات نظامی بزرگی را داخل اراضی عربستان سعودی در عمق 500 کیلومتری در منطقه «نجران» انجام دادند که در اثر آن بیش از 2هزار نظامی عربستانی و نظامیانی از ملیت های مختلف را به اسارت گرفتند.

این منبع که نخواست نامش فاش شود تأکید کرد که این عملیات قبل از طرحی صورت گرفت که «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن آن را اعلام کرد.

وی تأکید کرد که این عملیات بنابر دلایل نظامی اعلام نشد.

این منبع نظامی تأکید کرد که عملیات زمانی صورت گرفت که ائتلاف تلاش کرد عملیاتی زمینی انجام دهد و هدف از عملیات زمینی اش نیز اسارت گرفتن تعداد زیادی از نظامیان یمنی بود اما ارتش و کمیته های مردمی آنها را به محاصره درآورده و نظامیان متجاوز را به اسارت گرفته و منطقه ای که در آن پیشروی کرده بودند را به طور کامل پاکسازی کردند.

وی تأکید کرد که همه تجهیزات و خودروهای نظامی مدرن و مهمات متجاوزان نیز به غنیمت گرفته شد.

منبع نظامی یمنی تأکید کرد که دلیل اعلام نشدن عملیات به خاطر مسائل نظامی و حفظ جان اسرا بود زیرا ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی زمانی که از این عملیات آگاه شد اقدام به بمباران های هوایی گسترده کرد و شماری از اسرا را به قتل رساند.

از سوی دیگر «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز گفت که این عملیات بزرگترین عملیات به دام انداختن نیروهای دشمن بود و چند ماه ادامه یافت.

سریع افزود که از نتایج عملیات سقوط 3 تیپ نظامی دشمن به طور کامل و غنیمت گرفتن صدها خودرو و زره پوش طی عملیات بزرگ و اسارت هزاران نظامی دشمن از جمله شمار زیادی از فرماندهان، افسران و نظامیان سعودی بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که این عملیات «نصر من الله» نام دارد و در محور نجران در جنوب عربستان انجام شده است.

یحیی سریع تصریح کرد که خیال همه خانواده های اسرا از ملیت های مختلف را از این بابت راحت کنیم که با آنها به شیوه کاملا انسانی رفتار می شود.

وی خاطرنشان کرد: یگان موشکی و یگان پهپادی و تعدادی از تیپ های پیاده نظام یمنی در این عملیات بزرگ شرکت کردند و صدها کیلومتر در محور نجران آزاد شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان خاطرنشان کرد: این عملیات نظامی ادامه دارد و در ساعات آینده جزییات بیشتری اعلام خواهد شد.

عربستان سعودی هنوز تا کنون واکنشی از خود نشان نداده است.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
16 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.