اولین بار روزنامه ساندی تایمز، اخبار در مورد دوستی نخست وزیر انگلیس با جنیفر آرکیوری را منتشر کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، اسکای نیوز گزارش داد شواهد جدید نشان می‌ دهد «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس در زمانی که شهردار لندن بود، با یک تاجر زن آمریکایی روابطی داشته است که این موضوع اکنون برای وی رسوایی به بار آورده است.

اولین بار روزنامه ساندی تایمز، اخبار در مورد دوستی نخست وزیر انگلیس با «جنیفر آرکیوری» - کارآفرین حوزه تکنولوژی - را منتشر کرد.

به نوشته این روزنامه، آرکیوری به ماموریت‌ های تجاری که ریاست آن با جانسون در زمان شهرداری لندن بود، پیوسته و کمپانی او چندین هزار پوند کمک مالی دریافت کرده بود.

گزارش شده وقتی بوریس جانسون شهردار لندن بود، جنیفر آرکیوری به دلیل دوستی‌ اش به چند ماموریت تجاری خارج از کشور می‌ رفته که قبل از آن اجازه انجام این ماموریت‌ ها را نداشت و همچنین حدود 14 هزار دلار هم کمک مالی دریافت کرده بود.

پس از آن اداره نظارت بر عملکرد مسئولان لندن که بر فعالیت شهردار و سایر اعضای شهرداری نظارت می‌ کند، در نامه ای به نهاد ناظر بر عملکرد پلیس از آنها خواست تا در این مورد بررسی کرده و در صورت لزوم تحقیقاتی کیفری انجام دهند.

یک مقام اداره نظارت بر عملکرد مسئولان لندن گفته درخواست تحقیقات در این مورد به معنای آن نیست که خطای کیفری جانسون در زمان شهرداری لندن ثابت شده باشد.

گفته شده که قرار است نهاد ناظر بر عملکرد پلیس در این باره که آیا جانسون در مورد رابطه‌اش با یک تاجر زن آمریکایی در زمانی که شهردار لندن بود، مشمول تحقیقات کیفری می‌ شود یا نه تصمیم‌ گیری کند.

بوریس جانسون این اتهامات را رد کرده است.

یک منبع ارشد دولت انگلیس گفته که همزمانی انجام این تحقیقات درست قبل از آغاز کنفرانس حزب محافظه کار اقدامی صرفا سیاسی و حمله‌ ای با اهداف سیاسی است.

این افشاگری همزمان شده با تلاش ها برای استیضاح و برکناری بوریس جانسون.

مدتی است بوریس جانسون بر سر خروج از اتحادیه اروپا با پارلمان این کشور وارد جدال شده است.

اعضای حزب ملی اسکاتلند و کارگر جمعه شب درباره دادن عدم رای اعتماد به نخست وزیر انگلیس در اوایل هفته آینده گفت‌ و گو کردند.

حزب ملی اسکاتلند و حزب کارگر قصد دارند طرح استیضاح دولت «بوریس جانسون» را از هفته آینده به جریان بیندازند.

مسئولان بلندپایه حزب ملی اسکاتلند اعلام کرده اند نمایندگان اسکاتلندی آماده اند از کاندیداتوری «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر برای سمت نخست وزیری حمایت کنند و این اتفاق را تنها راه تضمین جلوگیری از یک برگزیت بدون توافق می‌ دانند.

احزاب مخالف و حتی چند نفر از نمایندگان محافظه‌ کار پارلمان، به طور جدی منتقد عملکرد بوریس جانسون در خصوص برگزیت هستند.

این در حالی است جانسون که در معلق نگاه داشتن پارلمان این کشور با شکست مواجه شد، چهارشنبه‌ شب از پارلمان خواسته بود که یا او را استیضاح و از سمتش عزل کنند یا به او اجازه دهند که به پیگیری طرح خود برای خروج از اتحادیه اروپا با توافق یا بدون توافق ادامه دهد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.