پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت:

آیا برکناری زودهنگام ترامپ در راه است؟

ترامپ در وضعیت دشواری قرار گرفته است و حتی اگر توسط کنگره برکنار نشود ولی در همه احوال تضعیف خواهد شد.

به گزارش جماران، «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در  سرمقاله روزنامه رأی الیوم نوشت:برجسته ترین رهبران نژادپرست و راستگرا در جهان با بحران های سیاسی بزرگی مواجه هستند که هر دو را از قدرت و کرسی حاکمیت کنار می زند. اولی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکاست که تحقیقات درباره تجاوزش از عرف ها به دلیل تلاش برای ساقط کردن «جون بایدن» رقیب دموکراتش و همکاری با رئیس جمهور اوکراین در این زمینه آغاز شده است اما دومی «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس است که دادگاه عالی قانون اساسی با اجماع تصمیم اش برای تعلیق فعالیت پارلمان به مدت تقریبا یک ماه در چارچوب خروج بدون توافق انگلیس از اتحادیه اروپا را  لغو کرد.

اگر جانسون به پایان نخست وزیری و رهبری حزب محافظه کار نزدیک می شود ولی انتظار نمی رود که خانم «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا موفق به سرنگونی ترامپ رئیس جمهور آمریکا به گونه ای شود که منجر به تقویت فرصت های سناتور بایدن همقطار دموکراتش شود زیرا آغاز تحقیقات به معنای آن نیست که شانش فرایند برکناری رئیس جمهور زیاد باشد حتی اگر محکوم شود زیرا برکناری وی نیازمند دو سوم آرای صد عضو مجلس سنای آمریکاست که جمهوریخواه ها در آن اکثریت را در اختیار دارند.

نقض قوانین آمریکا و قانون اساسی این کشور توسط رئیس جمهور آمریکا چیز جدیدی نیست. ترامپ از همان روز نخست رسیدنش به کاخ سفید با دستکاری و نقض قانون انتخابات چه با دخالت روسیه برای کمک به وی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و چه با پرداخت پول به عنوان حق السکوت  رسوایی هایش به بازیگر فیلم های مستهجن که خارج از مشروعیت و چارچوب  زن و شوهری با وی ارتباط برقرار کرد،به رو به بوده است.

تماس تلفنی ترامپ با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین و بازیگر معروف فیلم های کومدی برای دریافت اطلاعات درباره فعالیت های تجاری«هنتر بایدن» پسر جو بایدن کاندیدای برجسته دموکرات در مقابل کمک مالی به ارزش 400 میلیون دلار بر اساس فایل هایی که یک جاسوس سازمان اطلاعات آمریکا که پشت همه این رسوایی بود، امری ثابت شده است اما مضمون این فایل ها تا کنون هنوز مشخص نشده است و اگر همانطور که ترامپ وعده داده است صادق باشد و آنها را در کنگره در جلسه ای پشت درهای بسته علنی کند آن وقت این واقعیت ها هستند که وی را تبرئه یا محکوم می کنند.

ترامپ در همه احوال ضعیف بیرون می آید همانطور که جانسون همپیمان انگلیسی بیرون آمد. به ویژه آن که این رسوایی14 ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رخ داده است که وی امیدوار است برای دومین بار در آن پیروز شود. یک ضرب المثل انگلیسی وجود دارد که می گوید:« تا می توانی به دشمنت گِل پرتاب کن یکی از آنها بالاخره به او می چسبد.»

همپیمانان ترامپ در خاورمیانه به ویژه در منطقه خلیج فارس از رفتن اش یا پیروز نشدنش در انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا و خروجش از قدرت به شدت می ترسند و می لرزند زیرا این خروج ضربه دردناکی به آنهاست به ویژه آن پس از خروج «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسرائیل از قدرت به دلیل به دست نیاوردن اکثریت در انتخابات پارلمان رژیم صهیونیستی و نیز احتمال برکناری یا کناره گیری جانسون همپیمان انگلیسی دیگر که جنگ علیه ایران را تأیید می کند، رخ می دهد.

مشکل ترامپ رئیس جمهور آمریکا قرار گرفتن اش در آغوش اسرائیل و همپیمانانش و تن دادن کامل به دیکته های لابی آمریکایی پر قدرت«آیپاک» است که نماینده منافع این رژیم است. رازی را فاش نکرده ایم اگر بگوییم که رئیس جمهور اوکراین که ترامپ از وی کمک خواسته است یکی از بارزترین همپیمانان رژیم اسرائیل به شمار می رود.

اگر بحران ترامپ عمیق شود یا تلاش ها برای برکناری اش به نتیجه برسد هرگز یک قطره اشک نمی ریزیم همچنین رسیدن بایدن به کاخ سفید را هم جشن نمی گیریم  زیرا هر دوی آنها علاقه ای به عرب ها و مسلمانان ندارند و در خندن اسرائیلی ها ایستاده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.