خان گفت: در دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز تاکید کردم که در جنگ 19 ساله افغانستان شکست خوردید و اگر 19 سال دیگر هم آنجا بمانید باز هم ناموفق خواهید شد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری آناتولی، «عمران خان» نخست وزیر پاکستان مشارکت در جنگ آمریکا با تروریسم آمریکا در افغانستان را یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات کشورش خواند.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان که به منظور شرکت در هفتاد و چهارمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد، طی سخنانی در «شورای روابط خارجی آمریکا»از استراتژی این کشور در افغانستان انتقاد کرد.

وی ضمن اشاره به آن که مشارکت پاکستان در مبارزه آمریکا با تروریسم را اشتباه بزرگی دانسته و گفت: در دیدار با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز تاکید کردم که در جنگ 19 ساله افغانستان شکست خوردید و اگر 19 سال دیگر هم آنجا بمانید باز هم ناموفق خواهید شد.

خان در ادامه تصریح کرد: از روز اول نیز با مشارکت پاکستان در اشغال افغانستان مخالف بودم زیرا اول آنها را برای مسئله بزرگی به اسم جهاد آموزش دادیم و بعد گفتیم کاری که می‌کنید تروریسم است، دست‌کم ما می‌توانستیم بی‌طرف باشیم. اسلام آباد با مشارکت در مبارزه با تروریسم آمریکا پس از واقعه 11 سپتامبر یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات خود را رقم زد.

نخست وزیر پاکستان خود را «حامی صلح» خوانده و خاطرنشان کرد: جنگ هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، حل مسئله با جنگ خود مولد مشکل دیگری‌ است. القاعده را نابود کنید، داعش سر بر می‌آورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.