پلیس فرانسه امروز شنبه 7هزار و 500 نیروی مجهز به خودروهای آب پاش و خودروهای زره پوش وابسته به ژاندارمری را در خیابان های پاریس مستقر کرد.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، پلیس فرانسه بیش از 30 معترض جلیقه زرد را در پاریس بازداشت کرد و برای متفرق کردن معترضان که همزمان با تظاهرات هواداران محیط زیست و جشن های روز میراث اروپا همزمان بود، از گاز اشک آور استفاده کرد.

پلیس فرانسه امروز شنبه 7هزار و 500 نیروی مجهز به خودروهای آب پاش و خودروهای زره پوش وابسته به ژاندارمری  را در خیابان های پاریس مستقر کرد. این نیروها برای مقابله با اعتراض  جدید جلیقه زردها که از 10 ماه پیش علیه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه آغاز شد، در پایتخت مستقر شدند.

وزارت کشور فرانسه و پلیس این کشور که از 16 مارس تا کنون شاهد آشوب نشده است، از بازگشت خشونت به پاریس و دیگر شهرها می ترسد.

از سوی دیگر، ماکرون رئیس جمهور فرانسه از کسانی که تمایل به اعتراض و تظاهرات دارند خواست که در آرامش تظاهرات کنند به ویژه آن که تظاهرات جلیقه زردها با جشن های میراث اروپا و تظاهرات هواداران محیط زیست (تظاهرات برای آب و هوا) همزمان شده است.

در تحولی دیگر، مسئولان امنیتی فرانسه از برگزاری تظاهرات در خیابان«شانز لیزه»و مناطق دیگر در قلب پایتخت فرانسه که شاهد درگیری و خرابی رستورانها و فروشگاه های مجلل شده بود، جلوگیری کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.