تعداد کارگران خارجی در عربستان سعودی طی 30 ماه گذشته به دلیل افزایش مالیات و کاهش فعالیت اقتصادی در این کشور،به میزان 20 درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، تعداد کارگران خارجی در عربستان سعودی طی 30 ماه گذشته به دلیل افزایش مالیات و کاهش فعالیت اقتصادی در این کشور،به میزان 20 درصد کاهش پیدا کرد.

بر اساس پژوهشی که شرکت سرمایه گذاری«جدوی» عربستان آن را تهیه کرده است 132 هزار کارگر خارجی طی یک چهارم دوم سال 2019 عربستان را ترک کردند. تعداد جمعیت عربستان 33.54 میلیون نفر است که دو سوم آنها خارجی هستند.

با خروج این تعداد از کارگران خارجی، تعداد کارگران خارجی که از سال 2017 تا کنون عربستان را ترک کرده اند به 1.9 میلیون نفر رسید. این تعداد کارگر با کاهش 22 درصدی کارگران خارجی در عربستان طی سه سال اخیر برابر می کند.

بر پایه این پژوهش تعداد کارگران خارجی در بخش های دولتی و خصوصی از 8.55 میلیون نفر در سال 2016 به 6.66 میلیون نفر در ماه ژوئن گذشته رسید.

بر اساس همین پژوهش در مقابل در همان دوران تعداد کارگران بخش خدمات منزلی و راننده های خصوصی به میزان 33 درصد افزایش پیدا کرد تا به 3.1 میلیون نفر برسد.

از جولای 2017 حکومت عربستان شروع به اعمال عوارض و مالیات جدید بر خارجی ها کرد به طوری که بر هر شرکت عربستانی که خارجی ها را بیشتر  از عربستانی ها به کار می گیرد 400 ریال عوارض اضافی بر هر کارمند از سال 2018 و 800 ریال در سال 2019 اعمال کرد.

عربستان سعودی به عنوان بزرگترین صادرکننده نفت در جهان طی سال های اخیر سلسله تدابیر ریاضتی را به دلیل کسری بودجه عمومی برای ششمین سال متوالی به اجرا در آورد؛ تدابیری شامل تعلیق سوبسید سوخت و برق و اعمال مالیات بر ارزش افزود به میزان 5 درصد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی عربستان سعودی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.