یکی از کشاورزان تأکید کرد که نزدیک به 150 کارگر در زمان حمله حضور داشتند و شماری از آنها مفقود شده اند.

 به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، برخی مسئولان گفتند که حمله هوایی در ولایت «ننگرهار» که منجر به کشته شدن 30 تن و زخمی شدن بیش از 40 تن دیگر شد توسط ارتش افغانستان انجام نشد بلکه توسط یک پهپاد آمریکایی انجام شد.

«سونی لگیت» سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان گفت که این حمله هوایی توسط یک پهپاد آمریکایی صورت گرفت و علیه گروه «داعش» در این ولایت انجام شد.

وی افزود که ارتش آمریکا از  گمانه زنی ها درباره کشته شدن غیرنظامی ها مطلع است و با مسئولان محلی برای مطمئن شدن از واقعیت ها همکاری می کند.

پیش از این منابع افغانستانی اعلام کرده بودند که در پی حمله پهپادی اشتباه نیروهای امنیتی افغانستان دست‌کم 30 غیرنظامی در شرق این کشور کشته و 40 تن دیگر زخمی شدند.

این منابع تأکید کرده بودند که این حمله چهارشنبه شب با پشتیبانی هوایی ارتش آمریکا در منطقه «وزیر تنگی» انجام شد.

به گفته خبرگزاری رویترز به نقل از ۳ مقام امنیتی افغان این حمله به منظور انهدام مخفیگاه‌های داعش در ولایت ننگرهار انجام شد اما به اشتباه اماکن غیرنظامی و مزارع کشاورزی هدف حمله قرار گرفتند.

یک مقام محلی گفته است که 30 تن از کشاورزان این مزارع در این حمله جان باخته‌اند. وزارت دفاع افغانستان نیز حمله هوایی را تایید کرده اما هیچ جزئیاتی از تلفات غیرنظامی ارائه نکرده است.

«عطاالله خوگیانی» سخنگوی ولایت ننگرهار نیز حمله و تلفات غیرنظامی را تایید و اعلام کرد که دولت در حال تحقیق و بررسی دلایل رخداد این خطاست.

یکی از کشاورزان نیز تأکید کرد که نزدیک به 150 کارگر در زمان حمله حضور داشتند و شماری از آنها مفقود شده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.