ولیعهد عربستان سعودی امروز چهارشنبه و در پی حمله به تأسیسات نفتی عربستان و کاهش تولید نفت خام این کشور به نصف از کره جنوبی خواست که به ریاض در تقویت سامانه دفاع هوایی کمک کند.

به گزارش جماران ، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد که  شاهزاده «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی امروز چهارشنبه و در پی حمله به تأسیسات نفتی عربستان و کاهش تولید نفت خام این کشور به نصف از کره جنوبی خواست که به ریاض در تقویت سامانه دفاع هوایی کمک کند.

یونهاپ تأکید کرد که دو طرف بر سر ادامه رایزنی ها توافق کردند.

این در حالی است که سامانه های دفاع هوایی عربستان را سامانه های دفاع هوایی پرهزینه و پیشرفته آمریکایی شکل می دهد اما این سامانه ها نتوانسته است با حملات موشکی و پهپادی انصار الله یمن مقابله کند.

ارتش  و کمیته های مردمی یمن صبح روز شنبه با 10 پهپاد مسلح به دو پالایشگاه شرکت آرامکوی عربستان سعودی حمله کرد که در پی آن روند تولید و صادرات نفت سعودی‌ها با اختلال مواجه شد.

در این حملات دو پالایشگاه نفتی «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو در شرق عربستان هدف قرار گرفتند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد این عملیات یکی از بزرگترین عملیات‌هایی است که نیروهای ما در عمق سعودی انجام داده و پس از رصد اطلاعاتی دقیق و همکاری افراد شریف و آزاده در داخل عربستان سعودی صورت گرفته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.