پارلمان اندونزی حداقل سن ازدواج برای دختران در این کشور را به ۱۹ سال افزایش داده است.

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، پارلمان اندونزی حداقل سن ازدواج برای دختران در این کشور را به ۱۹ سال افزایش داده است. انتظار می‌رود این قانون جدید بتواند ازدواج کودکان در این کشور را مهار کند.

طبق بیانیه پارلمان اندونزی، نمایندگان به اتفاق آرا با اصلاح قانون فعلی ازدواج موافقت کردند. طبق قانون فعلی، حداقل سن ازدواج برای دختران ۱۶ سال و برای پسران ۱۹ سال است در حالی که والدین می‌توانند از دادگاه‌های مذهبی یا مقام‌های محلی بخواهند اجازه ازدواج دختران کوچکتر را صادر کنند که در این موارد حداقل سن تعیین نشده است.

طبق آمار یک سازمان غیر دولتی، اندونزی جزو ده کشور نخستی قرار دارد که در آن شمار کودک عروس‌ها بالا است.

طبق اعلام یونیسف، ۱۴ درصد دختران در اندونزی قبل از ۱۸ سالگی ازدواج می‌کنند و یک درصد هم در زمان ازدواج سنی کمتر از ۱۵ سال دارند.

فقر، آنچه آبروی خانواده نامید می‌شود، هنجارهای اجتماعی، آداب و رسوم و قوانین مذهبی عواملی هستند که کودکان دختر را سمت ازدواج سوق می‌دهد.

«راشل ییتس» مدیر اجرایی سازمان غیر دولتی «دختران عروس نیستند» به سی ان ان گفت: «تصمیم پارلمان اندونزی گامی مثبت برای به رسمیت شناختن فرصت‌های برابر دختران با پسران در زندگی است.»

وی در عین حال افزود: «پایان دادن به ازدواج کودکان تنها با قوانین محقق نمی‌شود.»

وی با تاکید به ضرورت تدوین قوانین و سیاست‌ها برای جلوگیری از ازدواج کودکان، تصریح کرد: «ما همچنین باید نگرش‌هایی را تغییر دهیم که در وهله اول ازدواج کودکان را قابل قبول می‌داند.»

«یوهانا یمبیس» وزیر توانمندسازی زنان و حمایت از کودکان، قانون جدید را هدیه‌ای برای کودکان اندونزیایی توصیف کرد.

تغییرات در قوانین موجود در سه‌ سال آینده نهایی و اجرایی می‌شود.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی اندونزی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.