در حالی که همه درباره موفقیت حوثی ها سخن می گویند مایک پمپئو با عجله روایت عجیبی را ارائه می کند و مدعی می شود که منبع حملات عراق یا ایران و موشک های بالدار است.

به گزارش جماران به نقل از روزنامه رأی الیوم، نیروهای انصار الله یمن روز شنبه قوی ترین حمله به اهداف استراتژیک را داخل عربستان سعودی با هجوم به کارگاه های آرامکو و تأثیر آن بر تولید نفت انجام دادند و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که منبع این حمله ایران یا عراق است و تلاش کرد با این ادعایش ناکامی سامانه دفاعی آمریکا که در عربستان به کار گرفته شده است را لاپوشانی کند.( ایران و عراق ادعاهای مایک پمپئو را به شدت رد کردند. )

بر اساس بیانیه ارتش یمن ده پهپاد به کارگاه های تولید و پالایش نفت آرامکو حمله کردند و این کارگاه ها را فلج کردند. شاهزاده«عبدالعزیز بن سلمان» وزیر نفت عربستان نیز اذعان کرد که نصف تولید نفت این کشور متوقف شده است.

این حمله موفقیت درخشانی برای حوثی ها به شمار می رود زیرا پهپادها موفق شدند که مسافتی طولانی طی کنند و بمب های خود را بر تأسیسات نفتی عربستان در میدان های «البقیق» و «خریص» بیندازند.

در حالی که همه درباره موفقیت حوثی ها سخن می گویند مایک پمپئو با عجله روایت عجیبی را ارائه می کند و مدعی می شود که منبع حملات عراق یا ایران و موشک های بالدار است.

کارشناسان تسلیحات سخنان مایک پمپئو را به سخره گرفتند و تأکید کردند که بر اساس گزارش صادر شده از پنتاگون نیست و فقط در حد حرف است. پنتاگون ماهواره ها و رادارهایی در کشتی های نظامی و پایگاه های نظامی اش در کشورهای حاشیه خلیج فارس برای فهم منشأ حملات دارد اما وزیر خارجه آمریکا حتی منتظر تحلیل اطلاعات و داده ها نشده است.

پومپئو روایت خود را بدون دلیل و مدرک ارائه کرد در حالی که او به این تمایل دارد که ناکامی سامانه دفاعی آمریکا که از تأسیسات نفتی آرامکو حمایت می کنند را لاپوشانی کند. آرامکو از حمایت ضد هوایی و موشکی پیشرفته ای برخوردار است که آمریکایی ها بر آن اشراف دارند زیرا شاهرگ اقتصاد عربستان و استراتژی اقتصادی جهانی اش به لطف تأمین بازارهای بین المللی با نفت توسط ریاض به شمار می رود.

جنگ علیه یمن محدودیت و ناتوانی موشک های دفاعی آمریکا در مقابله با موشک های بالستیک و بالدار و پهپادهای حوثی را فاش کرد. پنتاگون کارشناسانی را برای اشراف بر رادارهای ساخت آمریکا در عربستان فرستاد اما تا کنون در مقابله با بیشتر پهپادها و موشک های حوثی ها شکست خورده اند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.