دموکرات‌ های مجلس قانونگذاران آمریکا حالا برای تغییر قوانین حمل اسلحه از پشتیبانی بخش اقتصاد نیز برخوردار شده‌ اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی بی اس گزارش داد مردی که در تگزاس با تیراندازی 22 نفر را کشت به زودی محاکمه می‌ شود. همزمان روسای 145 شرکت بزرگ در نامه‌ ای از سنا خواسته‌ اند طرح پیشنهادی دموکرات‌ ها برای محدودیت فروش اسلحه را تصویب کند.

دموکرات‌ های مجلس قانونگذاران آمریکا حالا برای تغییر قوانین حمل اسلحه از پشتیبانی بخش اقتصاد نیز برخوردار شده‌ اند. 145 مدیر کمپانی های بزرگ در نامه‌ ای که روز  پنجشنبه در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شد، از سنای آمریکا خواسته‌ اند طرحی را که در ماه فوریه در مجلس نمایندگان تصویب شد، تایید کند.

بر اساس این طرح فروش اسلحه به اشخاص حقیقی که درباره گذشته آنها تحقیقی صورت نگرفته است، ممنوع می‌ شود.

در این نامه آمده است: «خشونت با اسلحه در آمریکا اجتناب‌ ناپذیر نیست، می‌ توان جلوی آن را گرفت. قدم‌ هایی هست که کنگره می‌ تواند و باید بردارد تا جلوی خشونت با اسلحه گرفته شود و میزان آن کم شود.»

نویسندگان این نامه گفته‌ اند این پذیرفتنی نیست که در میانه این بحران، بدون عمل باقی ماند و نشست.

مدیران غول‌ های اقتصادی آمریکا نوشته‌ اند سنای آمریکا که اکثریت آن در دست جمهوری‌ خواهان طرفدار ترامپ است باید راه مجلس قانونگذاران را که اکثریت آن در دست دموکرات‌ هاست دنبال کند.

در میان امضاکنندگان این نامه نام مدیران ایر بی‌ اند بی، اوبر و یلپ نیز دیده می‌ شود.

«میچ مک‌ کانل» رئیس اکثریت جمهوری‌ خواهان در سنا، قصد دارد زمانی این طرح را به رای بگذارد که ترامپ موضع خود را درباره آن اعلام کرده باشد.

«نانسی پلوسی» سخنگوی دموکرات مجلس قانونگذاران مک‌ کانل را متهم می‌ کند که با این «استراتژی تاخیر» جان انسان‌ ها را به بازی گرفته است. نانسی پلوسی روز پنجشنبه در واشنگتن گفت اگر این طرح تصویب شده بود، می‌ توانست جان‌ های بسیاری را نجات دهد.

اواخر ماه گذشته میلادی یک تیرانداز با سابقه کیفری در شهر «اودسا» در ایالت تگزاس ظاهرا بدون هدف به سوی مردم تیراندازی کرد و 7 نفر را کشت.

اوایل ماه اوت نیز مردی در یک شعبه سوپرمارکت زنجیره‌ ای والمارت در ال‌ پاسوی تگزاس واقع در مرز مکزیک، با شلیک گلوله 22  نفر را کشت.

پس از این واقعه فروشگاه والمارت فروش اسلحه را محدود و اعلام کرد دیگر مهمات برای سلاح‌ های دستی نمی‌ فروشد. 

قرار است دادگاه متهم این تیراندازی به زودی برگزار شود.

دادستانی تگزاس دادخواستی را علیه این مرد تسلیم دادگاه کرده است. اتهام او قتل عمد اعلام شده که در صورت تایید دادگاه، مجازات آن مرگ است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.