دولت مجارستان از ماه ها پیش در حال بررسی پیشنهاد ارسال کاردارش به دمشق است و این اقدام می تواند راه را برای بازگشایی سفارت بوداپست در سوریه به شکل تدریجی هموار کند.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، برخی منابع دیپلماتیک گفتند که مجارستان در حال تدوین طرح هایی برای از سر گیری روابط دیپلماتیک خود با دولت سوریه است؛ اقدامی که خشم برخی از اعضای اصلی اتحادیه اروپا را بر می انگیزد.

روزنامه فایننشال تایمز انگلیس روز چهارشنبه به نقل از منابع دیپلماتیک در بروکسل و بیروت نوشت دولت مجارستان از ماه ها پیش در حال بررسی پیشنهاد ارسال کاردارش به دمشق است و این اقدام می تواند راه را برای بازگشایی سفارت بوداپست در سوریه به شکل تدریجی هموار کند.

با وجود آن که تعداد اندکی از کشورهای اروپایی به نحوی از انحاء روابط دیپلماتیک خود را با دولت سوریه با وجود ادامه بحران این کشور از بیش از 7سال تا کنون ادامه داده و قطع نکرده اند اما این اقدام مجارستان که توسط یک عضو اتحادیه اروپا برای بازگشایی سفارت تعطیلش در دمشق صورت می گیرد، نخستین اقدام در نوع خود خواهد بود.

روزنامه فایننشال تایمز همچنین نوشت که برخی از کشورهای اتحادیه اروپا به شدت با عادی سازی روابط با دولت سوریه از طریق ارسال دیپلمات ها به این کشور مخالف هستند و یک دیپلمات اروپایی در بیروت به این روزنامه گفت که اقدام پیشنهادی مجارستان«بسیار ناراحت کننده» است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.