10 چهره دموکراتی که خواهان ورود به کاخ سفید هستند، روز پنجشنبه برای شرکت در سومین مناظره حزبی شان گرد هم خواهند آمد.

به گزارش سرویس بین الملل جماران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دموکرات های آمریکا درحالی که خود را برای مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آماده می کنند، چشم امیدشان را به جو بایدن بسته اند.

10 چهره دموکراتی که خواهان ورود به کاخ سفید هستند، روز پنجشنبه برای شرکت در سومین مناظره حزبی شان گرد هم خواهند آمد. این درحالی است که جو بایدن، پیشتاز این عرصه ، با الیزابت وارن رقیب ارشد خود در صحنه حاضر خواهد شد.

این ماراتن سه ساعته نخستین فرصت را برای رای دهندگان فراهم می سازد تا همه نامزدهای اصلی را در کنار هم ببینند.

این 10 نامزد از نژادهای سفید، سیاه، اسپانیایی و آسیایی-آمریکایی هستند که هفت نفر آنها مرد و سه نفرشان زن اند.

در این میان جو بایدن میانه رو که از سوی وارن و سناتور برنی سندرز تحت فشار قرار دارد، از جایگاهی ویژه و قدرتمند برخوردار است.

همه نگاه ها معطوف به بایدن 76 ساله خواهد بود که براساس آماری که ریل کلیر پالیتیکس تهیه کرده، از حمایت 29 و هشت دهم درصد از رای دهندگان برخوردار است. بایدن به ویژه از حمایت جدی جوامع آفریقایی - آمریکایی و سفیدپوستان طبقه کارگر بهره می برد.

البته احتمال بروز مناقشه بین بایدن و وارن وجود دارد. وارن با برخورداری از حمایت 18 درصدی رای دهندگان، نامزدی است که همواره میزان حمایت از وی درحال افزایش است. سندرز 78 ساله که مسن ترین نامزد انتخابات 2020 آمریکاست، در رده بعدی قرار دارد و از حمایت هفت و 17 صدم درصدی بهره می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.