یک نماینده پارلمان عراق امروز چهارشنبه تأکید کرد که پارلمان این کشور تدابیر لازم برای خرید سامانه دفاع موشکی و هوایی «اس400» را اتخاذ می کند.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم،« علی البعیجی» نماینده عضو فراکسیون« دولت قانون» در پارلمان عراق امروز چهارشنبه گفت که پارلمان این کشور تدابیر لازم برای خرید سامانه دفاع موشکی و هوایی «اس400» را اتخاذ می کند.

البعیجی تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا «بر عراق قیمومیت ندارد و دولت عراق آزادی انتخاب کشوری را دارد که می خواهد از آن سلاح بخرد یا سامانه های دفاعی عراق را مجهز کند.»

وی افزود: هیچ گونه فشار آمریکا بر عراق را نمی پذیریم و در فصل قانونگذاری آینده قانون اخراج نیروهای خارجی را مطرح می کنیم و نیز در زمینه مهیا کردن فضا و تدابیر مناسب کافی برای تسلیح کشور و حمایت از آن در برابر هر گونه تجاوز خارجی عمل می کنیم.

البعیجی درادامه تأکید کرد که این تدابیر شامل نیازهای دولت و وزارت دفاع برای تسهیل خرید سامانه دفاع موشکی «اس 400» روسیه و از بین بردن موانعی می شود که آمریکا در مسیر این قرارداد ایجاد می کند.

پیش از این ترکیه همسایه عراق سامانه موشکی اس 400 را از روسیه خرید و این سامانه طی چند مرحله به ترکیه انتقال داده شد. خرید این سامانه توسط ترکیه خشم آمریکا را برانگیخت و باعث شد ترکیه از ساخت هواپیماهای پیشرفته اف35 کنار زده شود و آمریکا فروش این نوع هواپیماها را به آنکارا نیز لغو کند. همچنین واشنگتن ترکیه را تهدید کرده است که تحریم هایی علیه این کشور به دلیل خرید موشک های اس 400 از روسیه اعمال خواهد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.