مسکو انتظار بهبود روابط اش با واشنگتن را به شکل ناگهانی پس از برکناری جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا را ندارد.

به گزارش جماران به نقل از المیادین، رسانه های روسیه گزارش دادند که «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز چهارشنبه به برکناری «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا واکنش نشان داد.

ریابکوف در این زمینه گفت که مسکو انتظار بهبود روابط اش با واشنگتن را به شکل ناگهانی پس از برکناری جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا را ندارد.

ریابکوف تأکید کرد که این گونه تغییرات در گذشته باعث عادی سازی روابط نشده است.

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد که موضع روسیه در قبال ایالات متحده آمریکا پس از برکناری بولتون تغییر نمی کند زیرا روسیه بر اساس عملکردها واکنش نشان می دهد.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته جان بولتون را از مقامش به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا برکنار کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار توئیتی اعلام کرد که از  جان بولتون ، مشاور امنیت ملی کاخ سفید خواسته از سمتش استعفا کند.

بولتون سومین مشاور امنیت ملی دولت ترامپ است که از کار برکنار می‌شود. ایالات متحده در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ با چالش‌های فراوانی در حوزه سیاست خارجی مواجه است. عدم موفقیت در مذاکره با کره شمالی و طالبان و همچنین تلاش‌های نافرجام درباره مذاکره با ایران، از مهم‌ترین چالش هایی است که منجر به برکناری جان بولتون شده است.

 دونالد ترامپ  در حساب توئیتری‌اش نوشت: «شب گذشته به جان بولتون اطلاع دادم که دیگر در کاخ سفید به خدمات او نیاز نیست. من و همین‌طور برخی از افراد دیگر در دولت با بعضی از پیشنهادهای او به شدت مخالف بودیم، بنابراین از جان خواستم استعفایش را تقدیم کند که او صبح امروز این کار را کرد. از جان بابت خدماتش بسیار متشکرم. هفته آینده مشاور امنیت ملی جدیدی معرفی خواهم کرد.»

جان بولتون هم لحظاتی بعد از این خبر در حساب توئیترش به ماجرای استعفایش واکنش نشان داد. او در توئیترش نوشت: «من دیشب پیشنهاد استعفا دادم و رئیس‌جمهور ترامپ گفت فردا درباره آن صحبت کنیم.»

خبر برکناری بولتون درست دو ساعت پیش از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی بولتون، با «مایک پمپئو» و «استیو منوچین» توسط ترامپ اعلام شد.

جان بولتون را به سیاست‌های خصمانه‌ همیشگی‌اش علیه ایران می‌شناسند و بسیاری، تصمیمات دونالد ترامپ علیه ایران و خصوصا خروج او از برجام را تحت تأثیر سیاست‌های جان بولتون قلمداد می‌کردند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.