دفتر «جنبش امل» در تهران در بیانیه‌ای به مناسبت چهل‌ویکمین سال ربودن امام موسی صدر و دو همراهش در لیبی بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش جماران، دفتر «جنبش امل» در تهران در بیانیه‌ای به مناسبت چهل‌ویکمین سال ربودن امام موسی صدر و دو همراهش در لیبی اعلام کرد: امروز بر اساس شواهد و قراین ما همچنان معتقدیم که امام موسی صدر زنده است و امامِ محرومان، امروز از آزادی محروم است.

 متن بیانیه دفتر «جنبش امل» در ایران به شرح زیر است: 

بسمه تعالی

نه شهریور ۱۳۵۷، یعنی درست چهل و یک سال پیش، حاکم لیبی رهبر ایرانی‌تبار شیعیانِ لبنان و دو همراهش را ربود. باری، حادثه‌ای در نوع خود شگفت و باورنکردنی. از همان زمان در ایران و لبنان تلاش‌ها برای آزادکردن آنان آغاز شد. در این ۴۱ سال انواع پیگیری‌های سیاسی و امنیتی و قضایی صورت گرفته است. اما باید اذعان کنیم که همۀ این تلاش‌ها امامِ مقاومت را از بند نرهانیده است و این یعنی این تلاش‌ها به هر دلیلی کافی و متناسب با جنایت روی داده نبوده است.

امروز بر اساس شواهد و قراین ما همچنان معتقدیم که امام موسی صدر زنده است و امامِ محرومان امروز از آزادی محروم است. طرفه آنکه امام صدر خود در دورۀ حضورش در لبنان همیشه مدافع آزادی بود و برای آزادیِ حتی مخالفانش از پای نمی‌نشست. اینک این ماییم که باید همۀ همت خود را برای آزادی او به کار بگیریم و هیچ بهانه‌ای برای به ثمر نرسیدن این تلاش‌ها پذیرفته نیست.

بر این اساس، باید با رویکردی جدید تا فرصت از کف نرفته است، او و همراهانش را از بند برهانیم. ما از مسئولان جمهوری اسلامی ایران انتظار داریم و می‌خواهیم که با اقتدار همیشگی خود چنان پیگیر این موضوع باشند که هرچه زودتر امام موسی صدر را در میان خود ببینیم. آمین.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.