اماراتی ها بر این باورند که عربستان با رویکرد توسعه طلبانه ای که دارد امارات را هم می بلعد.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، برخی منابع آگاه گفتند که نشانه های «شکاف» در ائتلاف عربستان سعودی و امارات به وجود آمده و کاملا عیان شده است.

این منابع آگاه گفتند که ملک«سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان سعودی«در ماه جاری در کاخش در مکه اقدامی غیر معمول انجام داد و ناراحتی و خشم شدیدش از امارات را ابراز کرد.» 

این منابع گفتند که پادشاه عربستان خشم شدید خود از امارات را در دیدارش با «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن در 11 آگوست ابراز کرد.

منشأ مستقیم تنش میان عربستان و امارات جنگ سخت یمن است اما دلیلاصلی و فراگیرتر تصمیم جدیدی است که امارات اتخاذ کرده و آن تغییر موضع به نفع منافع ملی محدودش است و جا انداختن و نشان دادن خود به عنوان شریک پخته تری که می تواند ثبات را در منطقه برقرار کند حتی اگر هدف اصلی آن کاهش تلفات و عملکردی بدون ریاض است.

یک منبع مطلع گفت: امارات می خواهد خود را یک کشور کوچکی جا بزند که در مسیر صلح و ثبات گام بر می دارد و نه دنباله رو طرف عربستانی که خودش را پیروز نشان می دهد و رویکرد توسعه طلبانه دارد.

ایمن منبع تصریح کرد که«مساله به نحوی از انحاء تقدم منافع اش بر دیگر مسائل است زیرا اماراتی ها بر این باورند که عربستان با رویکرد توسعه طلبانه ای که دارد امارات را هم می بلعد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.