ارتش رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه حریم هوایی را در طول مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان را به روی پرواز هواپیماها بست.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، وبسایت اطلاعاتی«دبکا»به نقل از برخی منابع نظامی اسرائیلی نوشت که ارتش رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه حریم هوایی را در طول مرزهای فلسطین اشغالی با لبنان را به روی پرواز هواپیماها بست.

این در حالی است که ارتش این رژیم روز سه شنبه حرکت خودروهای غیرنظامی را در طول مرز فلسطین اشغالی با لبنان ممنوع کرد و به گفته منابع صهیونیستی برای سناریوهای مختلف خودش را آماده کرده است.

همچنین برخی منابع اعلام کردند که نظامیان صهونیست از ترس هدف قرار گرفته شدن توسط حزب الله لبنان بسیاری از مواضع نظامی خود و ایست های بازرسی مرزی را تخلیه کرده است، گشتی ها خود متوقف کرده و نظامیانش فقط با زره پوش ها جا به جا می شوند.

این در حالی است که «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در پی هدف قرار دادن مبارزان حزب الله در سوریه و شهادت دو مبارز و سقوط دو پهپاد اسرائیلی در منطقه «ضاحیه»در جنوب بیروت اسرائیل را به پاسخ مناسب و سرنگونی پهپادهای اسرائیلی بر فراز لبنان تهدید کرد.

رسانه های صهیونیستی نیز گزارش دادند که فرماندهی شمال در ارتش رژیم صهیونیستی از دو روز پیش همچنان در حالت آماده باش کامل به سر می برد و اقدام به استقرار گردان های خود در نزدیکی مرزهای سوریه و لبنان کرده است. ارتش اشغالگر همچنین در نزدیکی مرزها چندین موشک انداز از سامانه «گنبد آهنین» مستقر کرده است.

در همین حال، روزنامه الاخبار لبنان نیز امروز نوشت:سخنان جدیدی از «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان در دیدارش با مبلغان عاشورایی در دیدار سالیانه با آنها قبل از فرا رسیدن سال هجری جدید به بیرون درز کرده است. 

الاخبار نوشت: نصرالله در این دیدار گفت: « آسوده بخوابید، پاسخ امروز نیست.»دبیر کل حزب الله لبنان همچنین گفت:«در زمان حمله القنیطره، فضا داغ بود و 6 شهید داشتیم و 10 روز منتظر ماندیم، اما اکنون عجله ای نداریم، بگذارید اسرائیلی ها در حالت آماده باش بمانند».

این روزنامه لبنانی نوشت: دبیر کل حزب  درباره پهپادها نیز گفت: « حزب الله به این ملتزم نیست که همه هواپیماها را سرنگون کند. مقاومت ارزیابی می کند که کی و کجا ضربه بزند و ممکن است برخی از هواپیماها را و نه بیشتر سرنگون کند به شکلی که تحرکات شناسایی اسرائیلی ها را محدود کند. اگر سلاح های منحصر به فرد داریم آن را برای پهپادها خرج نمی کنیم.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.