پهپادهای یمنی یک هدف نظامی مهم را در ریاض پایتخت عربستان سعودی مورد حمله قرار داده و به طور مستقیم آن را مورد اصابت قرار دادند.

به گزارش جماران به نقل از المسیره، انصار الله یمن به یک هدف نظامی در ریاض پایتخت عربستان سعودی با استفاده از پهپاد حمله گسترده ای را انجام داد.

سرتیپ«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که یگان پهپادی ارتش و کمیته های مردمی یمن امروز دوشنبه حمله گسترده ای را با استفاده از پهپادهای«صماد3» به یک هدف نظامی مهم در ریاض انجام دادند.

یحیی سریع تأکید کرد که پهپادهای یمنی یک هدف نظامی مهم را در ریاض پایتخت عربستان سعودی مورد حمله قرار داده و به طور مستقیم آن را مورد اصابت قرار دادند.

سریع افزود که این حمله در چارچوب گسترش دایره حملات و واکنش به جنایت های متجاوزان و ادامه محاصره ملت یمن صورت گرفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بار دیگر از شهروندان و شرکت ها در عربستان خواست که از همه مراکز نظامی و حیاتی عربستان سعودی دور شوند زیرا این مراکز تبدیل به اهداف مشروع برای ارتش و کمیته های مردمی یمن شده اند.

پیش از این انصار الله یمن بزرگترین حمله موشکی را از زمان تجاوز عربستان سعودی و متحدان عربش به یمن،به اهدافی مهم در عربستان انجام داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از بزرگترین حمله موشکی به اهداف مهم و حیاتی عربستان در واکنش به جنایات مستمر این رژیم علیه ملت یمن خبر داد.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، 10 فروند موشک بالستیک بدر 1 به آشیانه‌های هواپیماهای جنگی و آپاچی دشمن سعودی در فرودگاه «جیزان» شلیک کرده است.

وی افزود ما به نظام سعودی هشدار می‌دهیم در صورت ادامه تجاوزگری و محاصره، عملیات بزرگتر و گسترده‌تری را علیه این رژیم انجام دهیم.

در پی این اعلام حمله موشکی یمنی ها به عربستان، ریاض مدعی شد تعدادی از این موشک ها را ساقط کرده است.

در تحولی دیگر، سخنگوی نیروهای مسلح یمن یکشنبه شب در پیامی در توئیتر خبر داد که نیروی پهپادی ارتش یمن حمله گسترده‌ای را با استفاده از پهپادهای «قاصف K2» علیه پایگاه هوایی خمیس مشیط انجام دادند.

بر اساس گفته یحیی سریع، ساختمان مخابرات این پایگاه هوایی به صورت مستقیم هدف قرار گرفته است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمنی گفت که این حمله در چارچوب پاسخ مشروع به جنایت‌ها و محاصره ائتلاف متجاوز سعودی علیه ملت یمن است.

پیشتر یحیی سریع از حمله پهپادی موفق به فرودگاه «ابها» واقع در جنوب غرب عربستان سعودی خبر داده بود.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «المسیره»، پهپادهای مدل «قاصف K2» توانسته‌اند به دقت برج مراقبت این فرودگاه را هدف قرار داده و به آن خسارت وارد کنند.

بر اساس این گزارش، حمله پهپادی صبح امروز به ایجاد اختلال در پروازهای این فرودگاه منجر شده است.

از سوی دیگر، روز گذشته یکشنبه نیروی هوایی یمن بار دیگر پایگاه هوایی «ملک خالد» در جنوب غرب عربستان سعودی را هدف حملات خود قرار داد.

 سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور با پهپادهای «قاصف 2k» این پایگاه سعودی را بمباران کرده است.

 سریع گزارش داد که «این حملات گسترده، آشیانه جنگنده‌ها در این پایگاه را هدف قرار داده که با دقت بسیار بالا، به اهداف، اصابت کرده است».

وی خاطر نشان کرد که هدف نیروهای مسلح یمن از تکرار حملات این است که بتوانند این پایگاه را به صورت کامل تعطیل کنند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در پایان اعلام کرد که پایگاه ملک خالد از مهمترین پایگاه هایی است که «رژیم سعودی از آن برای عملیاتهای خصمانه خود علیه ملت ما استفاده می‌کند».

پایگاه هوایی ملک خالد در جنوب شهر «خمیس مشیط» در منطقه «عسیر» و در ۱۶۰ کیلومتری مرز یمن واقع شده و تا کنون بارها هدف حملات پهپادی یمنی‌ها واقع شده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.