رادیو ملی آمریکا در گزارشی به تایید تاثیر تحریم های ظالمانه آمریکا پرداخت.

به گزارش جماران، در گزارش رادیو ملی آمریکا آمده است: 
1. با تحریم های آمریکا و کندشدن جریان دسترسی به محصولات دارویی در ایران تلاش پزشکان مرکز درمانی سرطان روشنا در تهران برای درمان بیماران سرطانی این مرکز دشوارتر شده است.
2. پزشکان این مرکز اعلام کرده اند که درمان بیماران بدون برخورداری از دسترسی مستمر به تجهیزات کارامد و عرضه مطمئن دارو انجام می شود.
3. کمبودهای اثرگذار بر بیمارستان ها و کلینیک ها نمونه ای مخاطره آمیز از بحران اقتصادی ناشی از تحریم های ترامپ علیه ایران است. مقامات آمریکایی مدعی هستند که تحریم ها بخش دارو و پزشکی را شامل نمی شود اما کارشناسان بازرگانی می گویند محدودیت های سنگین می تواند بر تصمیمات تجاری بخش های غیرهدف تحریم ها نیز تاثیرگذار باشد.
4. مقامات دو کشور هریک، دیگری را مسئول بحران دارو در ایران می دانند. در حالی که مقامات ایرانی تحریم های بانکی را عامل کاهش واردات و افت تولید داخلی دارو می دانند، مقامات آمریکایی مانند برایان هوک مدعی هستند که فساد جاری در ایران مانع عرضه دارو و تجهیزات پزشکی به بیمارستان هاست.
5. بسیاری از متخصصان ایرانی درباره امکان نجات جان بیمارانشان نگران هستند. پزشکان مرکز روشنا با اشاره به پیشرفت ها و اکتشافات روزانه در علم پزشکی می گویند دسترسی آنها به این پیشرفت های علمی قطع شده است. به گفته پزشکان این مرکز، سایت و نشریه های پژوهشی بین المللی پزشکی دسترسی آنها را مسدود کرده و فناوری های موجود امکان به روزرسانی ندارند.
6. آنها می گویند بیشتر تجهیزات این مرکز از جمله دستگاه رادیوتراپی ساخت شرکت آمریکایی واریان مدیکال سیستم است و به دلیل تحریم ها امکان تعمیر و یا تعویض قطعات دستگاه ها وجود ندارد. در حالی که شرکت واریان به رادیو ملی آمریکا گفته فروش سیستم های درمانی سرطان به ایران ادامه دارد.
7. بسیاری از بانک های خارجی تعامل با ایران را به طور کلی متوقف کرده اند. بنابراین انتقال سرمایه یا دریافت خط اعتباری برای بخش خصوصی یا دولتی ایران دشوار شده است. 
8. عدم تمایل شرکت ها و موسسات مالی برای تجارت با ایران و حتی فروش کالاهای معاف از تحریم های آمریکا به کمبود دارو در ایران دامن زده است.
9. این مساله فقط به بانک و شرکت ها محدود نمی شود، شرکت های ترابری و سایر شرکت های زنجیره عرضه دارو نیز به دلیل تحریم ها مایل به تعامل با ایران نیستند چرا که نگران این هستند که خود را در معرض ریسکی قرار بدهند که ارزش بهای آن را ندارد.
10. به گزارش اندیشکده شورای آتلانتیک در ماه مارس، وزارت خزانه داری آمریکا شرکت های دارویی را که مقدار کمی تجهیزات پزشکی به ایران فروخته بودند تحت پیگرد قانونی قرار دادند که این مساله تاثیر بازدارنده بر سایر شرکت های طرف تجاری آمریکا داشت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.