ترامپ در اولین دیدار رسمی خود با بوریس جانسون از زمانی که نخست وزیری انگلیس را به دست گرفته است رو در روی وی نشست و گفت: جانسون نخست وزیر فوق العاده ای می شود.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونالد ترامپ» امروز یکشنبه از «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس حمایت کرد و او را برای برگزیت (جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا) تشویق کرده و او را «مرد کار درست» خواند.

ترامپ و جانسون اولین دیدار گرم خود را در گروه 7 که تحت الشعاع جنگ تجاری و نگرانی از وضعیت جنگل آمازون قرار گرفته انجام دادند.

جانسون و ترامپ در یک صبحانه کاری جلسه دوستانه ای در مقر «بیاریتز» برگزار کردند؛ جایی در جنوب فرانسه که هفت رهبر عضو گروه هفت در آن جمع شده اند.

ترامپ در اولین دیدار رسمی خود با بوریس جانسون از زمانی که نخست وزیری انگلیس را به دست گرفته است رو در روی وی نشست و گفت: جانسون نخست وزیر فوق العاده ای می شود.

او در پاسخ به اینکه برای جانسون چه توصیه ای دارید گفت: او به توصیخ نیاز ندارد. او مرد کاردرستی است. این را مدت هاست می گویم. این کار اسلاف شما را خوشحال نمی کند.

اظهارات غیردیپلماتیمک ترامپ غالبا «ترزا می» را هدف قرار داده بود.

جانسون پاسخ داد که حمایت ترامپ از وی در سخنانش پیداست.

قرارداد تجاری جدید آمریکا و انگلیس بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا محور گفت و گوی رهبران دو کشور در این جلسه بود. هردوی آنها بعد از آنکه جانسون ترامپ را به برداشتن موانع قابل توجه برای صادرات شرکت های انگلیسی به آمریکا ترغیب کرد از فرصت دستیابی به موفقیت ابراز خوشحالی کردند.

جانسون تأکید کرد که «با رفع موانع بر سر همکاری معامله فوق العاده ای خواهیم کرد.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.