دونالد ترامپ همزمان به حمله به رئیس بانک مرکزی آمریکا و باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا تعرفه های گمرکی بر کالاهای چینی را به 30 دصد افزایش داد.

به گزارش جماران ،«دونالد ترامپ» رئیس جمهو آمریکا با انتشار یک پست توییتری در حساب شخصی اش در توئیتر خبر از افزایش تعرفه‌های گمرکی بر کالاهای چینی داده است. 

ترامپ تأکید کرد که این اقدام در واکنش به سیاست مشابهی صورت گرفته که چین در پیش گرفته است.

جنگ تجاری آمریکا و چین تا کنون آسیب بسیاری به اقتصاد و بازرگانی جهانی وارد کرده است. در چنین شرایطی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا باردیگر از افزایش تعرفه‌های گمرکی بر روی کالاهای چینی خبر داده است، اقدامی که می‌تواند به این جنگ تجاری ابعاد جدیدی ببخشد.

خبرگزاری آسوشیتد پرس امروز شنبه با انتشار گزارشی به مرحله جدید جنگ تجاری دو قدرت بزرگ بازرگانی جهان پرداخته است. این خبرگزاری واکنش ترامپ به افزایش تعرفه‌های گمرکی کالاهای آمریکایی توسط چین را خشمگینانه توصیف کرده است.

علاوه بر آن، دونالد ترامپ بار دیگر به «جرومی پاول» رئیس بانک مرکزی آمریکا حمله کرده و حتی گفته است که هرگاه او بخواهد از کار خود کناره‌گیری کند، او مانع نخواهد شد. مشاجره ترامپ با رئیس بانک مرکزی بر سر نرخ بهره بانکی است. ترامپ خواهان کاهش بهره بانکی است.

دونالد ترامپ با انتشار یک پست توییتری اعلام کرد که تعرفه‌های گمرکی کالاهای وارداتی از چین را افزایش خواهد داد.

او در این پست توییتری نوشته است که تعرفه‌های گمرکی بر روی ۲۵۰ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی آمریکا از چین از روز اول اکتبر از ۲۵ درصد به ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

همچنین تعرفه گمرکی وضع شده بر روی ۳۰۰ میلیارد دلار واردات آمریکا از چین از ۱۰ درصد به ۱۵ درصد تغییر خواهد کرد.

ترامپ از سیاست «باراک اوباما» در ارتباط با بازرگانی خارجی با چین انتقاد کرده و گفته است که اجرای چنین سیاستی منجر به بی‌عدالتی در داد و ستد با چین شده و هزینه این سیاست‌ خطا، به مردم آمریکا تحمیل شده است.

چین اعلام کرده بود که در واکنش به سیاست‌های بازرگانی آمریکا، بر روی ۷۵ میلیارد دلار واردات خود از آمریکا تعرفه‌گمرکی جدید وضع خواهد کرد.

بنا بر تصمیم دولت چین تعرفه گمرکی این بخش از واردات از آمریکا در دو مرحله افزایش خواهد یافت. مرحله نخست روز اول سپتامبر آغاز می‌شود و مرحله دوم ۱۵ دسامبر اجرا خواهد شد.

ترامپ در پست توییتری خود نوشته است که «چین بهتر بود دست به این کار نمی‌زد.»

در صورت اجرای سیاست جدید بازرگانی آمریکا، تعرفه‌های گمرکی وضع شده از سوی دولت ترامپ تقریبا همه کالاهای وارداتی از چین را در بر خواهد گرفت.

از سوی دیگر،اتاق بازرگانی آمریکا دستور«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به شرکت های آمریکایی برای خروج از چین و یافتن جایگزین را رد کرد و تأکید کرد که «پایبندی سازنده و پیوسته» بهترین راه برای ادامه کار است.

«مایرون بریلیانت» معاون رئیس اجرایی اتاق بازرگانی آمریکا تأکید کرد که:« در حالی که در احساس سرخوردگی با رئیس جمهور مشارکت می کنیم اما ما بر این باوریم که پایبندی سازنده بهترین راه برای ادامه کار است.»

وی افزود: «در حالی که زمان اصل مساله در اینجاست ما بیش از وخامت روابط چین و آمریکا را نمی خواهیم.»

پیش از این ترامپ به شرکت های آمریکایی بزرگ «دستور» داده بود که «فورا» از چین خارج شوند و به دنبال جایگزین باشند و برای سرمایه گذاری به سمت داخل آمریکا روی بیاورند.

ترامپ در توئیتی نوشت:به شرکت های آمریکایی بزرگ دستور می دهم که فورا جایگزینی برای چین پیدا کنند. از جمله این گزینه ها بازگشت شرکت ها به کشور مادر و ساخت تولیدات در ایالات متحده آمریکاست.

وی افزود:به چین نیازی نداریم و رک و پوست کنده بگویم بدون آنها بهتر خواهیم بود.

این در حالی است که وزارت دارایی چین روز گذشته-جمعه- اعلام کرد که از 15 دسامبر آینده بر سویای وارداتی از آمریکا پنج درصد و بر گندم و ذرت وارداتی از آمریکا نیز ده درصد تعرفه اعمال می کند.

این اقدام چین جدیدترین اقدام تجاری انتقامجویانه در رویارویی با آمریکا به شمار می رود.

چین همچنین تعرفه های گمرکی بیشتر به میزان ده درصد بر گوشت گاو و خوک آمریکایی از اول ماه سپتامبر اعمال می کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.