امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی قراردادی به ارزش 3 میلیارد دلار برای خرید هواپیماهای تجسسی پیشرفته امضا کرده است.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، روزنامه اسرائیلی هاآرتس فاش کرد که امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی قراردادی به ارزش 3 میلیارد دلار برای خرید هواپیماهای تجسسی پیشرفته امضا کرده است.

در گزارشی که امروز سه شنبه منتشر شد فاش شده است که کار بر این قرارداد سری از ده سال پیش شروع شد و ارزش آن به 3 میلیارد دلار رسید و اسرائیل از طریق «ماتی کوخافی» تاجر اسرائیلی طرف سری در این قرارداد بود. همچنین امارات در عمل یکی از این هواپیماها را تحویل گرفته است.

هاآرتس بر اساس اسناد درز کرده به بیرون که به آنها دست یافته نوشت که بخشی از پول این قرار داد به شکل نقدی پرداخت شده است.

 این روزنامه صهیونیستی نوشت که نام مسئولان برجسته ای در امارات با این قرارداد گره خورده است.

این قرارداد شامل دو هواپیمای تجسسی می شود که یکی از آنها یک سال پیش به امارات تحویل داده شد و پس از سوار کردن سامانه ها در آن،  به منظور تحویل نهایی آن به ارتش امارات در سال آینده، طی هفته های اخیر شروع به انجام پروازهای خود کرده است.

این در حالی است که پیش از این وال استریت ژورنال فاش کرد که نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دیدارهایی سری را میان مقامات امارات و رژیم صهیونیستی ترتیب داده تا بتوانند برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران با یکدیگر همکاری کنند.

این روزنامه نوشت:چندین مقام آگاه آمریکایی اطلاع داده‌اند که واشنگتن در چندین ماه گذشته، دیدارهایی سری را میان مقامات اماراتی و اسرائیلی ترتیب داده تا به تبادل اطلاعات بپردازند و به طور هماهنگ برای مقابله با آنچه «افزایش روزافزون تهدیدات از سوی ایران» خوانده شد، تلاش کنند.

به گفته این منابع آگاه، «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران این دیدارها را ترتیب داده تا رژیم اسرائیل و کشورهای عربی بتوانند با آنچه که‌ «افزایش نفوذ تهران در منطقه» خوانده شد، مقابله کنند.

اولین دیدار میان مقامات مربوطه در بهار امسال و دومین دیدار اخیرا روی داده است. تنها تعداد انگشت‌شماری از اعضای دولت آمریکا از وقوع چنین دیدارهایی اطلاع داشته‌اند.

این گفت‌وگوها هنوز در مراحل مقدماتی به سر می‌برند اما آمریکا، اسرائیل و امارات قرار است همکاری‌های نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک خود را برای مقابله با ایران افزایش دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.