ایالات متحده آمریکا هیچ تفسیری برای خروج کشتی های جنگی اش از خلیج فارس ارائه نکرده است و این مساله کاملا آشکار شده است که حفاظت از کشتی های تجاری در خلیج فارس در صورت وقوع تنش نظامی بسیار دشوار است.

به گزارش جماران، روزنامه رأی الیوم در گزارشی نوشت: به رغم تنش شدید و تهدید آمریکا در انجام اقدام نظامی علیه ایران اما ایالات متحده آمریکا ناو«بوکسر» را از آب های خلیج فارس خارج کرد. این در حالی است که غیبت ناوهای هواپیمابر و ناوشکن های آمریکایی اتفاقی بی سابقه در نوع خود برای ناوگان پنجم آمریکا به شمار می رود که بحرین را مقر خود کرده است.

ایالات متحده با وجود آن که تهدید می کند که اگر ایران در روند فعالیت کشتی های تجاری در خلیج فارس و تنگه هرمز مانع تراشی کند دست به اقدام نظامی می زند اما برخلاف این تهدیدهایش عمل می کند. به عبارتی دیگر میان لحن تهدید آمیزش و حجم حضور نظامی رو به کاهش اش تناقض وجود دارد.

ناو هواپیمابر «آبراهام لینکولن» که در ماه می گذشته به سمت خلیج فارس در حرکت بود با توجه به تنش نظامی و از ترس موشک های ایرانی ترجیح داد که در دریای عرب و به دور از موشک های ایران باقی بماند؛ در مقابل، ایالات متحده آمریکا ناوشکن بوکسر را به آب های خلیج فارس فرستاد و از ماه ژوئن گذشته ستون فقرات حضور نظامی دریایی آمریکا در خلیج فارس بود.

اما به ناگاه ایالات متحده آمریکا ناوشکن بوکسر را روز دوشنبه هفته گذشته از خلیج فارس خارج کرد و اکنون این ناوشکن در دریای سرخ پرسه می زند. این مساله یک اتفاق بی سابقه در زمینه حضور نظامی آمریکا در خلیج فارس به شمار می رود و تا کنون غیبت کامل ناوگان پنجم آمریکا در آب های خلیج فارس ثبت نشده است. این خبر را یکی از وبسایت های آمریکایی که به مسائل نظامی می پردازد منتشر کرد.

ایالات متحده آمریکا هیچ تفسیری برای خروج کشتی های جنگی اش از خلیج فارس ارائه نکرده است و این مساله کاملا آشکار شده است که حفاظت از کشتی های تجاری در خلیج فارس در صورت وقوع تنش نظامی بسیار دشوار است.

اکنون آمریکا با خارج کردن آخرین کشتی جنگی بزرگش از آب های خلیج فارس تنش در خلیج فارس و تنگه هرمز را کاهش داده و در آرام کردن اوضاع نظامی سهیم می شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.