برخی منابع اعلام کردند که جنگنده های ارتش سوریه کاوران نظامی ترکیه را بمباران کردند.

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، برخی منابع مخالف در سوریه تأکید کردند که یک کاروان نظامی بزرگ ارتش ترکیه که متشکل از 25 خودروی نظامی، تجهیزات و کامیون هاست و از گذرگاه مرزی«باب الهوی» به اراضی سوریه وارد شده بود بمباران شد. 

 برخی منابع اعلام کردند که جنگنده های ارتش سوریه کاوران نظامی ترکیه را بمباران کردند.

در شبکه های اجتماعی نیز تصاویری منتشر شده است که نشان می دهد که بمب های زیادی در نزدیکی کاروان نظامی ترکیه سقوط می کند و به نظر می رسد که بمب  ها هشدارآمیز است.

 این منابع تأکید کردند که کاروان نظامی ترکیه به سمت مرکز کنترل و بازرسی ترکیه که در منطقه کاهش تنش در جنوب ادلب ایجاد شده در حرکت بود و هفت تانک و شش خودروی زره پوش نیز آن را همراهی می کردند اما بمباران هوایی باعث شد که مجبور به توقف در شهر«معره النعمان» شود.

منابع یاد شده احتمال دادند که مقصد این کاروان نظامی مرکز کنترل و ایست بازرسی «مورک» در شمال«حماه» باشد.

در همین حال، وزارت خارجه سوریه اقدام ترکیه برای عبور از مرزهای سوریه و انتقال مهمات و سلاح و ورود به شهر «سراقب» به منظور انتقال آنها به شهر«خان شیخون» برای کمک به تروریست های«جبهه النصره» را محکوم کرد و این اقدام را تأکید دوباره بر ادامه حمایت نامحدود نظام حاکم بر ترکیه از گروه های تروریستی دانست.

یک منبع تأکید کرد که کاروان نظامی ارتش ترکیه که با خود مهمات و سلاح و تجهیزات و کمک های مختلف آورده است امروز صبح با عبور از مرزهای سوریه و ترکیه به شهر سراقب رفت و در راه شهر خان شیخون است تا به گروه های تروریستی شکست خورده در این شهر کمک کند.

این منبع تصریح کرد که سوریه به شدت این دخالت آشکار ترکیه را محکوم می کند و نظام حاکم بر ترکیه را مسئول کامل عواقب این نقض صریح و آشکار وحدت و سلامت ارضی سوریه می داند.

وی تأکید کرد که این اقدام ترکیه مانع پاکسازی شهر خان شیخون  و همه اراضی سوریه از گروه های تروریستی نمی شود.

این در حالی است که ارتش سوریه شب گذشته وارد شهر خان شیخون  در جنوب استان «ادلب»شد.

دیده بان حقوق بشر سوریه، وابسته به مخالفان سوری، گفت که نیروهای ارتش سوریه شب گذشته پس از درگیری شدید با گروه های مسلح و تروریستی توانستند وارد شهر خان شیخون مهمترین پایگاه گروه های مسلح در جنوب ادلب شوند.

«رامی عبدالرحمن»مدیر این دیده بان گفت که ارتش سوریه برای نخستین بار از سال 2014 تا کنون توانست وارد شهر خان شیخون شود.

وی افزود که نیروهای ارتش سوریه از جنوب و شمال غرب وارد شهر شوند و چندین ساختمان را آزاد کنند.

عبدالرحمن تأکید کرد که درگیری ها شدید داخل شهر و در چند جبهه در حومه آن میان نیروهای ارتش سوریه و گروه های مسلح و تروریستی ادامه دارد.

وی در ادامه تصریح کرد که گروه تروریستی جبهه النصره برای جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه در حومه خان شیخون به حملات انتحاری روی آورده است.

در جریان درگیری میان ارتش سوریه و گروه های مسلح در شب شنبه 60 تروریست از پای در آمدند.

ارتش سوریه در تلاش است تا خان شیخون بزرگترین شهر در جنوب ادلب را از گروه های مسلح آزاد کند تا هم گروه های مسلح را در شمال «حماه» به محاصره کامل در بیاورد و هم بزرگراهی که دمشق را به حلب مرتبط می کند بازپس گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.