بر اثر انفجار انتحاری شب گذشه در مراسم عروسی در شهر کابل پایتخت افغانستان 63 نفر کشته و 182مجروح شدند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله انتحاری مرگبار در کابل پایتخت افغانستان را به عهده گرفت.

بر اثر انفجار انتحاری شب گذشه در مراسم عروسی در شهر کابل پایتخت افغانستان 63 نفر کشته و 182مجروح شدند.

وزارت کشور افغانستان امروز یکشنبه اعلام کرده است که در پی انفجار ساعت 22:40 شب گذشته در «هتل شهر دبی»، در جاده‌ فیض محمد کاتب واقع در منطقه ششم امنیتی شهر کابل پایتخت این کشور دست‌کم 63 نفر کشته و 182نفر دیگر زخمی شده‌اند.

«نصرت رحیمی» سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد: عامل انتحاری کمربند انفجاری خود را در جریان یک جشن عروسی در سالن ویژه مردان در غرب افغانستان و در نزدیکی جایگاه عروس و داماد منفجر کرد. 

وی افزود: در جمع قربانیان این انفجار زنان و کودکان نیز دیده می شوند. هنوز آمار تلفات و زخمی‌های این انفجار نهایی نشده است.

گروه طالبان این حمله تروریستی را محکوم کرده است. 

برخی منابع امنیتی افغانستانی گفتند که شکل حمله و مکانی که مورد حمله قرار گرفته است نشان می دهد که حمله تروریستی کار گروه تروریستی داعش است.

دفتر ریاست جمهوری افغانستان با صدور بیانیه ای این حمله «تروریستی» را محکوم کرد.

«اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان ضمن محکوم کردن این حمله وحشیانه گفت که طالبان  به دلیل امتیاز گیری در گفتگوهای صلح این حملات تروریستی را صورت داده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که تروریست‌ها نمی‌توانند با تکرار چنین فجایع و جنایات بشری در مذاکرات صلح امتیاز بگیرند و از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور شدیدا سرکوب خواهند شد.

او همچنین در صفحه توئیتر خود نوشت که اولویت کنونی وی رسیدگی به خانواده‌های قربانیان این حمله وحشیانه است.

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی افغانستان ضمن محکوم کردن این حمله اعلام کرد: «تروریست های مزدور با چنین حمله‌ای باردیگر ثابت کردند که به هیچ دین و آئینی معتقد نیستند و وظیفه‌ای جز انسان‌کشی و وحشت‌آفرینی ندارند.»

بنابرخی گزارش آمبولانس تا بامداد امروز یکشنبه زخمی ها و قربانیان را به بیمارستان ها منتقل می کردند و نیروهای امنیتی نیز منطقه را به طور کامل به محاصره خود در آورده و اقدامات پیشگیرانه اتخاذ کردند.

این در حالی است که ده روز پیش طالبان با یک خوردوی بمب گذاری شده به نیروهای امنیتی افغانستان در یک محله پر جمعیت در کابل حمله کرد که در جریان آن 14 نفر کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند و بیشتر قربانیان زن کودک و غیر نظامی بودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.