ائتلاف نظامی عربی به رهبری عربستان سعودی بر شواهد حملات هوایی خود به غیرنظامیان در یمن سرپوش گذاشته است.

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، گزارش جدیدی که به دست دولت انگلیس رسیده نشان می دهد که ائتلاف نظامی  عربی به رهبری عربستان سعودی بر شواهد حملات هوایی خود به غیرنظامیان در یمن سرپوش گذاشته است.

این گزارش از سوی «شبکه اقدام حقوقی جهانی» که یک گروه حقوقی بین المللی است به دولت انگلیس ارائه شده است. گزارش این گروه براساس شواهد جدید از جنگ یمن و حمله به غیرنظامیان تهیه شده است.

بنا بر این گزارش ۲۸۸ صفحه ای ائتلاف عربی به رهبری عربستان «غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی» را در یمن مورد هدف قرار داده است.

شواهدی که در این گزارش به آنها استناد شده است از سوی «آرون مرات» خبرنگار و تحقیق کننده جمع آوری شده است. او در مورد اسناد جمع آوری شده می گوید: «این شواهد نشان می دهد که نه تنها ریاض غیرنظامیان یمن را مورد هدف قرار می دهد بلکه با «تحقیقاتی» که برای سرپوش گذاشتن بر این امر انجام می شود به دنبال رفع و رجوع مساله است.»

انگلیس از زمان آغاز جنگ داخلی یمن در ماه مارس سال ۲۰۱۵ میلادی تا کنون مجوز فروش چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار سلاح به این کشور را صادر کرده است.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که از سال ۲۰۱۵ تاکنون بیش از ۹ هزار غیرنظامی در حملات ائتلاف تحت رهبری عربستان به یمن کشته و یا زخمی شده اند.

گزارش «شبکه اقدام حقوقی جهانی» به «لیز تراس» وزیر تجارت بین المللی انگلیس ارائه شده است. کارشناسان حقوقی از این گزارش به عنوان جامع ترین گزارشی یاد می کنند که تاکنون در مورد حملات ائتلاف به رهبری عربستان به غیرنظامیان در یمن تهیه شده است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.