ارتش سوریه پس از آزادی شهرک عاس و تپه های آن به نزدیکی 3کیلومتری شهر «خان شیخون» مهمترین پایگاه گروه های تروریستی در جنوب ادلب رسید و به لحاظ آتش باری بر ورودی غربی این شهر مسلط است.

به گزارش جماران ، ارتش سوریه با آزادی مناطق جدیدی در شمال این کشور به مهمترین پایگاه گروه های مسلح در جنوب استان«ادلب» نزدیک شد.

به گزارش خبرگزاری سانا وزارت دفاع سوریه اعلام کرد که ارتش سوریه چندین شهرک را در جنوب استان ادلب آزاد کرد. گروه های تروریستی زیادی در حال حاضر در این استان سنگر گرفته اند.

وزارت دفاع سوریه تأکید کرد که نیروهای ارتش سوریه شهرک «کفر عین»، «خربه مرشد»،المنطار» و «تل عاس» در جنوب استان ادلب را آزاد کرد.

نیروهای ارتش سوریه شب گذشته به پیشروی خود در ادلب جنوبی و به طور مشخص محور «الهبیط - خان شیخون»ادامه دادند و توانستند شهرک تل عاس و بلندی های آن و نیز مزارع المنطار را پس از درگیری های بسیار شدید با گروه های مسلح آزاد کنند.

 ارتش سوریه پس از آزادی شهرک عاس و تپه های آن به نزدیکی 3کیلومتری شهر «خان شیخون» مهمترین پایگاه گروه های تروریستی در جنوب ادلب رسید و به لحاظ آتش باری بر ورودی غربی این شهر مسلط است.

المیادین نیز گزارش داد که نقشه میدانی نشان می دهد که مواضع دفاعی تروریست ها از هم پاشیده است و آنها به شکل گروهی از شمال استان «حماه» به سمت ادلب در حال عقب نشینی هستند و از این می ترسند که پس از نزدیک شدن ارتش سوریه به قطع کامل خطوط امداد رسانی آنها از شهرهای «مورک،اللطامنه، کفرزیتا» و دیگر شهرها، در محاصره کامل نیروهای دولتی گرفتار شوند.

نقشه میدانی همچنین نشان می دهد که ارتش سوریه از منطقه «تل سکیک» به سمت «تل ترعی» در حومه شهر«التمانعه» در حال پیشروی است و همزمان با آن به سمت شهر خان شیخون در حرکت است تا حلقه محاصره باقی مانده گروه های مسلح را در شمال حماه تنگ تر کند.

در حال حاضر گروه های مسلح تلاش می کنند که جلوی پیشروی ارتش را به سمت تل ترعی بگیرند به طوری که نیروهای تقویتی برای گروه های مسلح از تروریست های «حزب الاسلامی الترکستانی» رسیده است تا بتوانند از سقوط تل ترعی یا تأخیر سقوط آن به دست ارتش سوریه جلوگیری کنند تا گروه های مسلح موجود در شمال حماه بتوانند قبل از محاصره آنها و هدف قرار گرفتن شان توسط ارتش سوریه از آن جا خارج شوند.

در همین حال، گروه های مسلح در ادلب آماده باش عمومی اعلام کردند و از همه غیرنظامیان که قادر به حمل سلاح هستند خواستند که به انبارهای سلاح بروند تا سلاح به دست گیرند و در جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه مشارکت کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.