کره شمالی بامداد امروز شنبه دو موشک به سمت دریای ژاپن شلیک کرد. این پنجمین آزمایش موشکی این کشور در هفته‌های اخیر بوده است.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه،کره شمالی بامداد امروز شنبه دو موشک به سمت دریای ژاپن شلیک کرد. این پنجمین آزمایش موشکی این کشور در هفته‌های اخیر بوده است.

مقامات کره جنوبی گفته‌اند که احتمالا این موشک‌ها از نوع «بالستیک کوتاه برد» هستند. اگر این مساله تائید شود چنین آزمایشی نقض قطعنامه ۱۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد خواهد بود.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد که این دو موشک از مکانی در نزدیکی شهر«هامهونگ»در شمال شرق کره شمالی شلیک شدند و در دریای شرق  یا همان دریای ژاپن سقوط کردند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی تأکید کرد که پس از عملیات شلیک موشک های بیشتر توسط کره شمالی اوضاع را به شدت تحت نظر دارد و ارتش در حال آماده باش کامل به سر می برد.

در بیانیه‌ نظامی که از سوی دولت سئول منتشر شده آمده است که این موشک‌ها مسافتی در حدود ۴۰۰ کیلومتر، در ارتفاع حدود ۴۸ کیلومتری و با حداکثر سرعت بیش از ۶.۱ ماخ پرواز کرده‌اند.

این آزمایش موشکی در حالی انجام می شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا اخیرا نامه‌ای از سوی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دریافت کرده بود؛ نامه‌ای که  ترامپ در توصیفش آن را «بسیار زیبا» خواند.

رئیس جمهور ایالات متحده و رهبر کره شمالی در ماه ژوئن با یکدیگر ملاقات کرده و برای از سرگیری مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای به توافق رسیدند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.