پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت:

خواب جدید ترامپ و دامادش برای خاورمیانه چیست؟

معامله قرن از هم پاشید و آن که آن را از هم پاشاند نیز محور مقاومت است که این کار را با مقابله و ایستادگی اش در برابر طرح های آمریکایی-اسرائیلی برای سلطه بر منطقه و تکه پاره کردنش انجام داد.

به گزارش جماران، «عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه رأی الیوم نوشت:  پس از شکست«کارگاه بحرین» و بازتاب های داخلی و عربی منفی آن بر کشور میزبان و فروپاشی ائتلاف عربی اساسی که پشت دو بخش سیاسی و اقتصادی«معامله قرن» قرار دارد یعنی ائتلاف عربستان و امارات؛ به رغم آن که به هر شکل ممکن تلاش می شود که بر این فروپاشی سرپوش گذاشته شود، دلایل سفر دوره ای «جارد کوشنر» مشاور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و مهندس کنونی این معامله به چهار کشور عربی به علاوه بر سفرش به سرزمین های اشغالی را نمی فهمیم.

بسیار از اطلاعاتی که به بیرون درز کرده به ویژه اطلاعاتی که توسط طرف اسرائیلی به بیرون درز کرده حکایت از آن دارد که ترامپ و دامادش به دنبال برگزاری کنفرانس سران در «کمپ دیوید» هستند که در آن رهبران عرب مشارکت می کنند و این کنفرانس بستری برای آغاز این معامله یا آغاز بخش سیاسی آن است و چه بسا زمان آن نیز پس از انتخابات در سرزمین های اشغالی در سپتامبر آینده باشد.

مساله خطرناک در این اطلاعات درز کرده به بیرون تلاش برای انتقال قیمومیت بر اماکن اسلامی در قدس اشغالی از «هاشمی ها» به خاندان «آل سعود» حاکم بر ریاض به عنوان پاداش به رهبران کنونی اش به دلیل نقش شان در حمایت از تصویب معامله قرن و اجرای آن در واقعیت است.

نمی دانیم چه کسی این اختیارات را به کوشنر و پدر زنش ترامپ داده است تا هر کاری بخواهند درباره مقدسات عربی و اسلامی انجام دهند و مشخص کنند که مشروعیت قیمومیت بر آنها از آن چه کسی باشد و آن وقت نزاع میان مرجعیت های اسلامی در استانبول، قاهره، امان و مکه مکرمه بر سر این قیمومیت به راه بیفتد.

 این یک توطئه توسط رژیم اسرائیل است تا نزاع را به این مرجعیت ها منتقل کند و آنها را درگیر بحران ها و چه بسا جنگ های میان یکدیگر کند تا آنها را نه فقط از اشغالگری مقدسات مسیحیان و مسلمانان در اراضی اشغالی دور کند بلکه از پرداختن به اشغالگری اش در همه اراضی اشغالی دور کند؛ امری که باعث می شود یهودی سازی این اراضی و مقدسات تا ابد، تقویت شده و تحت قیمومیت اسرائیلی ها به عنوان امر واقع قرار گیرند.

معامله قرن از هم پاشید و آن که آن را از هم پاشاند نیز محور مقاومت است که این کار را با مقابله و ایستادگی اش در برابر طرح های آمریکایی-اسرائیلی برای سلطه بر منطقه و تکه پاره کردنش انجام داد.محور مقاومت با ایجاد توازن رعب با دولت اشغالگر و حامیان آمریکایی و غربی اش توانست معامله قرن را ناکام بگذارد. به همین دلیل سفر کوشنر فقط محدود به پایتخت هایی می شود که به نحوی از انحاء در اردوگاه مقابل محور مقاومت قرار دارند تا بذرهای فتنه را بکارد و معامله ای که پیش از تولدش محکوم به مرگ بود را احیا کند.

زمانی که موشک های محور مقاومت به قلب شهر«الدمام» پایتخت صنعت نفت عربستان برسد، پهپاد آمریکایی بمب گذاری شده با یک موشک ساخت ایران در ارتفاع 20 کیلومتری سرنگون شود، جنبش های جهاد اسلامی و حماس به بستن فرودگاه تل آویو و فرستادن 3 میلیون صهیونیست به پناهگاه ها تهدید می کنند و «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله تأکید می کند که کافی است موشک های حزب الله به انبارهای «آمونیاک» در بندر«حیفا»  اصابت کنند و آن وقت صدها هزار تن در اثر خفه شدن کشته شوند، آن وقت چه کسی درباره معامله قرن و کوشنر و دنباله روهایش مانند «جیسون گرینبلات» و «دیوید فریدمان»سخن می گوید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.