مکان: آمریکا / منبع: روسیا الیوم

به گزارش جماران، جنایتکار آمریکایی «تگزاس» پیش از اقدام به جنایت در فروشگاه«وولمارت»در شهر«ال پاسو» در ایالت تگزاس با صدور بیانیه ای تنفر خود از مهاجران را نشان داد و آنها را بزرگترین خطر برای آینده کشورش دانست. وی خواستار آن شد کسی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا را در این زمینه سرزنش نکند.

پلیس آمریکا اعلام کرد که عامل حمله به فروشگاه وولمارت  که 20 تن را کشت و 26 تن دیگر را زخمی کرد ، جوان 21 ساله به نام«پاتریک کروزیاس» است.

رسانه های محلی به نقل از یکی از همسایه های سابق این جوان نوشتند که وی تنها و بسیار منزوی بود و تقریبا با هیچ کس ارتباط نداشت و همیشه به بدی از همقطارانش در کالج که وارد فعالیت های ورزشی یا موشیقی شدند، یاد می کرد.

کروزیاس در بیانیه 4 صفحه ای پر از اشتباه های تایپی قصد خود را برای انجام این جنایت اعلام کرد. وی این بیانیه را نیم ساعت قبل از حمله منتشر کرد و پلیس نیز تأکید کرد که با وجود اطلاعش از بیانیه صادر شده اما برای تشخیص هویت منتشر کننده و هدف احتمالی وقت کافی نداشت.

4321

مهاجم وولمارت در بیانیه اش اعلام کرد که حمله اش پاسخی به حمله«هسپانی ها» در اشاره به آمریکایی لاتین تبارها، است که ورود آنها به ایالات متحده آمریکا را عامل اساسی«تعفن» کشور از داخل دانست.

وی خودش را از هر گونه گناه قتل هسپان ها مبرا می داند و می گوید: آنها خودشان تحریک کنندگان واقعی هستند و آن چه انجام می دهم دفاع از کشورشم در برابر جایگزینی فرهنگ و نژاد مهاجمان است.

جالب اینجاست که فقط 3 تن از قربانیان مکزیکی بودند و بقیه آمریکایی.

وی در بیانیه خود به این نتیجه رسیده است که هیچ وسیله مسالمت آمیزی برای جلوگیری از فروپاشی کشور آمریکا در سایه تحقیر این کشور توسط دموکرات ها و جمهوریخواه ها در طول چندین دهه وجود ندارد.

5432

این جنایتکار آمریکایی دموکرات ها و جمهوریخواه ها را به توطئه و تبانی در«بزرگترین خیانت» به مردم آمریکا در تاریخ متهم کرد.

کروزیاس به طور خاص به حزب دموکرات به دلیل هواداری اش از مهاجرت و مهاجران حمله کرد ولی جمهوریخواه ها را هم از انتقاداتش مستثنی نکرد.

این قاتل تلاش کرد که جنایتش را از سیاست های ترامپ جدا کند و گفت: برخی از مردم و رسانه های دروغگو ترامپ و گفتمان اش درباره مهاجرت را پس از حمله سرزنش خواهند کرد اما مساله این گونه نیست. 

65433

وی تصریح کرد که افکار و دیدگاه هایش درباره مهاجرت و دیگر موضع گیری هایش طی چند سال تغییر نکرده است و پیش از ترامپ و روی کار آمدن اش به عنوان رئیس جمهور آمریکا این افکار و دیدگاه ها را داشته است.

با وجود این،  بسیاری از آمریکایی ها ارتباط مستقیمی میان گفتمان ترامپ و جنایت های تنفر از مهاجران می بینند و بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی تأکید کردند که این خود ترامپ است که به سخن گفتن درباره «حمله» به ایالات متحده از پشت مرزهای مکزیک عادت کرده است.

رسانه های آمریکایی بامداد امروز اعلام کردند که یک فرد مسلح به مردم در فروشگاه «وول مارت» در شهر «ال پاسو» در ایالت «تگزاس» آتش گشود و 20 تن از آنان را کشت و 26 تن دیگر را زخمی کرد.

در زمان وقوع حادثه تعدادی زیادی  از مردم در فروشگاه برای خرید لوازم برای بازگشت به مدارس حضور داشتند. این حادثه فقط شش روز پس از تیراندازی یک نوجوان در شمال کالیفرنیا و کشته شدن 3 تن رخ می دهد.

پلیس آمریکا اعلام کرد که مهاجم یک جوان سفید پوست 21 ساله از منطقه «الین» در شهر تگزاس است. این منطقه یکی از حومه های شهر «دالاس» است که از شهر ال پاسو در ساحل رود«ریو گراندی» در نقطه مقابل شهر«سیوداد خواریث» در مرزهای مکزیک با ایالات متحده هزار و 46 کیلومتر فاصله دارد.

چندین گزارش رسانه ای به نقل از مسئولان آمریکایی اعلام کردند که مظنون«پاتریک کروزیاس» است.

«جورج الن» فرمانده پلیس ال پاسو گفت که نیروهای پلیس در حال بررسی اطلاعات مظنون هستند و این اطلاعات نشان می دهد که این جنایت با «تنفر» ارتباط دارد. مسئولان آمریکایی از دادن اطلاعات بیشتر امتناع کردند و گفتند تحقیقات ادامه دارد.

اما در بیانیه چهارصفحه ای منتشر شده در وبسایت«8چان» که معمولا تندروها از آن استفاده می کنند و باور بر این است که مظنون آن را برای توصیف حمله خود به وول مارت در ال پاسو تهیه کرده، آمده است:« در پاسخ به لشکرکشی اسپانیایی تبارها به تگزاس».

وی در این بیانیه از تروریستی که 51 تن را در دو مسجد در شهر«کرایس چرچ»در نیوزلیند کشت، حمایت کرد.

سی ان ان نیز به نقل از اف بی آی گزارش داد که تحقیقی داخلی درباره تروریستی بودن حادثه آغاز شده است.

«مانوئل لوپز اوبرادور» رئیس جمهور مکزیک نیز اعلام کرد که سه مکزیکی از جمله کشته شدگان هستند. رئیس جمهور مکزیک تصریح کرد که شش مکزیکی نیز در این حادثه زخمی شده اند.

این هشتمین حادثه ناگوار تیراندازی دسته جمعی در تاریخ جدید آمریکا پس از واقعه سال 1984 در «سان ایسدرو» است که در آن 21 تن کشته شدند.

«جورج اوبت» فرماندار ایالت تگزاس گفت:با این حادثه به لحاظ قضایی به عنوان قتل عمد و نیز جنایت تنفر برخورد می کنیم.

 پلیس تأکید کرد که مظنون خود را تسلیم پلیس کرد.

پلیس  آمریکا همچنین تأکید کرد که وقتی نیروهای پلیس حلقه را بر مهاجم تنگ کردند وی مجبور شد خودش را تسلیم کند.

تیراندازی در فروشگاه یاد شده باعث ایجاد رعب و وحشت در میان مردم شهر ال پاسو به ویژه کسانی که در فروشگاه حضور داشتند، شد.

«ورونیکا اسکوپار» عضو مجلیس نمایندگان از حزب دموکرات از شهر ال پاسو به سی ان ان گفت که تعداد قربانیان شوکه کننده است.

در پی وقوع حادثه تیراندازی در تگزاس صدها تن از شهروندان آمریکایی در برابر کاخ سفید و ساختمان کنگره در واشنگتن دست به تظاهرات زده و خواستار سختگیری در قوانین حمل سلاح در ایالات متحده آمریکا شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از «شانون واتس» موسس Moms Demand Action گزارش داد که داوطلبانی از این گروه و دانشجویان هوادار آن شب گذشته با پوشیدن پیراهن های قرمز تظاهرات کردند و از کنگره خواستند که در قانون حمل سلاح بازنگری کند.

بنابراین گزارش، این گروه یک جنبش مردمی آمریکایی هاست که برای تدابیر سلامت عمومی و حمایت مردم از خشونت های مسلحانه مبارزه می کند و خواستار سختگیری در قوانین حمل سلاح و از بین بردن نواقص قانونی است که سلامت جامعه را تهدید می کند.

 

 

مکان: آمریکا

منبع: روسیا الیوم

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.