رئیس جمهور برزیل با این سفر خارجی قصد دارد روابط کشورش با کشورهای عربی و چین را اصلاح کند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز،  دولت برزیل اعلام کرد که «جائیر بولسونارو» رئیس جمهور این کشور قصد دارد اواخر ماه اکتبر سفری رسمی به خارج از این کشور انجام دهد و این سفرش کشورهای قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و چین را شامل می شود.

یک منبع به خبرگزاری رویترز گفت که برنامه سفر رئیس جمهور همچنان در حال آماده سازی است و بولسونارو مایل به سفر به ژاپن است تا در مراسم تاج گذاری «ناروهیتو» امپراتور ژاپن در 22 اکتبر شرکت کند به رغم آن که وی گفت چنین چیزی چه بسا امکان پذیر نباشد.

بولسونارو چندین بار از قصد خود برای سفر به چین بزرگترین شریک تجاری اش سخن به میان آورد و این سفرش تلاش برای اصلاح زیان هایی است که به دلیل سخنانش در تبلیغات انتخاباتی سال گذشته به روابط دو کشور وارد کرد. رئیس جمهور برزیل در تبلیغات انتخاباتی سال گذشته از سلطه چین بر بخش های اصلی اقتصاد برزیل انتقاد کرده بود.

بولسونارو همچنین وعده انتقال سفارت کشورش در سرزمین های اشغالی از تل آویو به قدس اشغالی به مانند کاری که آمریکا کرد را داد و همین امر باعث تنش در روابط برزیل با کشورهای عربی شد که بزرگترین وارد کننده مرغ از برزیل به شمار می روند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.