وزارت خارجه چین در واکنش به تحریم شرکت شرکت نفتی «ژنرونگ ژوهایی» اعلام کرده است که به شدت به این تصمیم واشنگتن اعتراض دارد و با آن مخالف است.

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز، تحریم یک شرکت چینی فعال در زمینه انرژی توسط واشنگتن به بهانه نقض محدودیت های تعیین شده برای معامله نفتی با ایران اعتراض و مخالفت شدید پکن را برانگیخته است.

وزارت خارجه چین در واکنش به تحریم شرکت شرکت نفتی «ژنرونگ ژوهایی» اعلام کرده است که به شدت به این تصمیم واشنگتن اعتراض دارد و با آن مخالف است. 

«هوا چویینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین با اعلام این مطلب تاکید کرده است که همکاری کشورش با ایران بر اساس یک رویه عادی و منطبق با قوانین بین المللی است.

این سخنگو امروز سه شنبه در جریان یک کنفرانس خبری تصریح کرد: «ما از ایالات متحده آمریکا می خواهیم که به اصلاح اقدامات پرنقص خود بپردازد و اعمال تحریم های غیر قانونی بر ضد شرکت ها و اشخاص را متوقف کند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین در ادامه یادآور شد: «آمریکا حقوق مشروع کلیه کشورها را نادیده می گیرد و به صورت موردی اقدام به تحریم و مجازات می کند که این امر مغایر با قوانین بین المللی است.»

پکن پیش از این نیز بارها با تحریم های یکجانبه واشنگن علیه ایران مخالفت و اعلام کرده بود بر اساس منافع ملی به مبادله تجاری با ایران ادامه خواهد داد.

خزانه داری آمریکا در تازه ترین اقدام خصمانه علیه ایران، یک فرد و شرکت چینی را به اتهام همکاری با ایران تحت اقدامات تروریسم اقتصادی خود قرار داد.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی خزانه داری آمریکا (اوفک) با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد خانم «یومین لی» تبعه چین و شرکت محدود «ژنرونگ ژوهایی» مستقر در پکن در فهرست ترورهای اقتصادی این اتاق جنگ آمریکا قرار گرفته اند.

شرکت نفتی ژنرونگ ژوهایی چین در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز به بهانه نقض تحریم نفتی ایران مشمول مجازات‌های ایالات متحده  آمریکا شده بود.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.