براساس مقرراتی که در مرز ایالات متحده آمریکا با مکزیک به اجرا در آمده است پرونده مهاجران غیرقانونی از سوی قاضی بررسی نمی شود و آنها به وکیل مدافع نیز دسترسی ندارند.

به گزارش جماران به نقل از یورونیوز،دولت آمریکا اعلام کرد که ساز و کار جدیدی را برای اخراج مهاجران غیرقانونی به اجرا می گذارد.

در این ساز و کار جدید برای اخراج مهاجران غیرقانونی نیازی به رای دادگاه های آمریکا نیست. مقررات جدید به دولت ایالات متحده امکان می دهد تا مهاجران غیرقانونی را طی چند روز از کشور اخراج کند. این در حالی است که این روند هم اکنون چند ماه و گاه چند سال طول می کشد.

براساس مقررات جدید امکان اخراج فوری آن دسته از مهاجران که اجازه اقامت ندارند و در عین حال نمی توانند حضور پیوسته خود در خاک آمریکا طی دو سال گذشته را ثابت کنند فراهم می شود.

به این ترتیب به نظر می رسد مقررات جدید بیشتر مهاجران فاقد اجازه اقامت در آمریکا را شامل می شود.

کارشناسان حقوقی بر این باور هستند که در ساز و کار جدید مقرراتی که پیش از این تنها در مرز آمریکا و مکزیک به اجرا در می آمده تعمیم یافته است.

براساس مقرراتی که در مرز ایالات متحده  آمریکا با مکزیک به اجرا در آمده است پرونده مهاجران غیرقانونی از سوی قاضی بررسی نمی شود و آنها به وکیل مدافع نیز دسترسی ندارند.

اتحادیه دفاع از حقوق مدنی آمریکا اعلام کرده است که مقررات جدید مهاجرتی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهو آمریکا را در دادگاه به چالش خواهد کشید.

به گفته مقامات دولت آمریکا تسریع اخراج مهاجران غیرقانونی منجر به تخلیه مراکز نگهداری مهاجران و پناهجویان و کاهش حجم پرونده های در انتظار رسیدگی در دادگاه ها خواهد شد.

شرایط نگهداری مهاجران و پناهجویان در مراکز نگهداری آنها در مرز مکزیک طی ماه های گذشته از موضوعات جنجال برانگیز در آمریکا بوده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.