دو وزیر کابینه انگلیس از سمت خود کناره می‌ گیرند تا مخالفت خود را با بوریس جانسون نشان دهند. اما استعفاهای دیگری هم در راه است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دیلی تلگراف در گزارشی تحت عنوان «استعفاهای دیگری نیز در راه‌ است» به استعفای مقامات انگلیسی پرداخت.

روز چهارشنبه نخست وزیر جدید انگلیس کار خود را آغاز می‌ کند. احتمال داده می‌ شود که «بوریس جانسون» وزیر خارجه پیشین که موافق خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپاست، نخست وزیر بعدی باشد. همین باعث شده است که وزرای مخالف با برگزیت بدون توافق نارضایتی خود را از نخست وزیری جانسون به روش‌ های مختلف نشان دهند.

تا به حال استعفای دو وزیر قطعی است: «فیلیپ هاموند» وزیر دارایی و «دیوید گوک» وزیر دادگستری که گفته‌ اند نمی‌ توانند با جانسون کار کنند.

وزیر دارایی انگلیس گفته است که نمی‌ تواند از خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا حمایت کند. وزیر دادگستری نیز خروج بدون توافق را «شرم‌ آور و تحقیر ملی» خوانده و گفته است قبل از این که جانسون او را از کابینه بیرون بیاندازد، خود کناره می‌ گیرد.

اما این دو تنها نیستند و گفته می‌ شود استعفاهای دیگری نیز در راه‌ است. احتمال داده می‌شود که «گرگ کلارک» وزیر اقتصاد، و «روی استوارت» وزیر کمک‌ های توسعه نیز کنار روند.

روز شنبه تظاهراتی بزرگ در لندن علیه برگزیت برگزار شد. در این تظاهرات یک عروسک بزرگ از بوریس جانسون نیز به نمایش درآمد که نامش را «Baby Blimp» گذشته بودند. Blimp به معنای  خودشیفته و به شدت محافظه‌ کار. زمانی که دونالد ترامپ ماه گذشته میلادی از انگلیس دیدار کرد از او هم عروسکی بادی به هوا رفت که نامش را به مسخره «Baby Trump» گذاشته بودند.

رقیب جانسون، جرمی هانت وزیر خارجه فعلی انگلیس است که گفته می‌ شود شانسی برای رسیدن به مقام نخست‌ وزیری ندارد. روز سه‌ شنبه 23 ژوئیه حزب محافظه‌ کار نتیجه رای‌ گیری خود را اعلام خواهد کرد. 160 هزار عضو این حزب در رای‌ گیری شرکت می‌ کنند. روز بعد از آن نیز ملکه الیزابت در کاخ باکینگهام از نخست وزیر جدید استقبال می‌ کند.

بوریس جانسون قصد دارد در اکتبر سال جاری انگلیس را به هر قیمتی از اتحادیه اروپا خارج کند؛ اقدامی که منتقدان می گوید می‌ تواند پیامدهای سنگین اقتصادی به دنبال داشته باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.