در انتخابات امروز ژاپن انتظار می‌ رود حزب حاکم اکثریت آرا را حفظ کند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، بلومبرگ گزارش داد شهروندان ژاپن امروز یکشنبه برای شرکت در انتخابات مجلس اعیان پارلمان ژاپن پای صندوق‌ های رای رفته اند.

در انتخابات امروز ژاپن، 370 کاندیدا بر سر کسب 124 کرسی از مجموع 245 کرسی مجلس رقابت خواهند کرد. از مجموع 124 کرسی هم که انتخابات آن امروز برگزار می‌ شود، 74 کرسی به حوزه‌ های انتخاباتی اختصاص دارند و 50 کرسی نیز بر مبنای نظام نمایندگی نسبی (به نسبت آرا داده شده به احزاب) تعیین می‌شوند. دلیل اینکه انتخابات برای کسب تمام کرسی های سنا صورت نمی گیرد این است که نیمی از کرسی‌ ها در مجلس سنا هر سه سال یکبار به رای گذاشته می‌ شوند.

این در حالی‌ است که انتظار می‌ رود حزب حاکم - حزب لیبرال دموکرات - اکثریت آرا را حفظ کند و «شینزو آبه» نخست وزیر فعلی ژاپن طولانی‌ ترین زمامداری را در این کشور برای خود ثبت کند.

نظرسنجی‌ هایی که توسط رسانه‌ های ژاپنی صورت گرفته‌ اند، نشان می‌ دهند که حزب لیبرال دموکرات می‌ تواند 124 کرسی را کسب کند.

حزب لیبرال دموکرات ژاپن، که ریاست آن را شینزو آبه از سال 2012 به‌ عهده دارد، در حال حاضر 125 کرسی در مجلس اعیان را در اختیار دارد.

کسب اکثریت آرا در مجلس، برای تحقق برنامه شینزو آبه در مورد بازنگری در قانون اساسی، که توسط آمریکایی‌ ها تدوین شده است و از زمان جنگ جهانی دوم اصلاح نشده، اهمیت زیادی دارد.

رقبای آبه در این انتخابات سعی داشتند مانع از آن شوند که حزب حاکم در این انتخابات اکثریت آرا را به‌ دست آورد.

آبه در ماه‌ های اخیر تلاش فراوانی کرد تا با عرضه یک دیپلماسی فعال در صحنه داخلی و بین المللی توجه افکار عمومی و رای دهندگان را به حزب حاکم لیبرال دموکرات جلب کند و تا اندازه زیادی هم موفقیت‌ هایی داشت.

نبرد تجاری که تحت رهبری حزب وی با کره جنوبی آغاز شده است از یک سو و همچنین تلاش‌ های دولت برای کاستن از تنش‌ ها در منطقه خاورمیانه، تلاش آبه برای گفت و گوی مستقیم با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و سیاست‌ های اقتصادی دولت از سوی دیگر برای آبه امتیاز محسوب می‌ شود و او از یک سال قبل به این طرف کوشش بسیاری برای پیروزی در این انتخابات کرده است.

بسیاری از رای دهندگان ژاپنی به جای اینکه با دولتی که از مدتی طولا‌نی‌ بر سرکار است مشکل داشته باشند، آن را برای ثبات کشور ترجیح می‌ دهند.

 

D_-DNWcUcAMqRkO

kpPh7n1a

ffa051ee5faf999511f8b252d096dbf6dcb671b1

NSY8i-wj

D_-y0MWU4AAQs80

D_-MHK-U8AA-TEr

D__I1BoUEAAs2lX

EAAJlS0UcAIcAhR

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.