آمریکا تلاش می کند که دولت هند را قانع کند از خریدن سامانه دفاع موشکی و هوایی اس400 روسیه عقب نشینی کند.

به گزارش جماران به نقل از اینترفاکس، آمریکا تلاش می کند که هند را قانع کند از خریدن سامانه موشکی «اس400» روسیه چشم پوشی کند.

«یوری پوریسف» معاون نخست وزیر روسیه گفت که ایالات متحده آمریکا تلاش می کند که دولت هند را قانع کند از خریدن سامانه دفاع موشکی و هوایی اس400 روسیه عقب نشینی کند.

پوریسف تأکید کرد: در سایه امضای قرارداد میان هند و روسیه، آمریکایی ها به هند می روند و تلاش می کنند که رهبران هند را قانع کنند که ضرورت دارد از این قرار داد عقب نشینی کنند و به آنها پیشنهاد خرید تولیدات آمریکایی می دهند تا سلاح روسی را نخرند.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره اهتمام دیگر کشورها در جهان به این سامانه دفاعی روسی گفت که بسیاری از کشورها اهتمام خود به سلاح های روسی را پنهان نمی کنند و در حال حاضر در این زمینه مذاکره می کنند.

در همین حال، «دنیس مانتوروف» وزیر صنعت و تجارت روسیه در 19 فوریه گذشته از آغاز تولید سامانه موشکی اس 400 اختصاص یافته برای هند خبر داد.

قرارداد فروش سامانه اس400 به هند در اوایل ماه اکتبر سال 2018 در حاشیه نشست سران هند و روسیه امضا شد و قرار است هند 5 مجموعه از سامانه اس400 را به ارزش 5 میلیارد دلار به دست آورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.