کره شمالی امروز سه شنبه هشدار داد که رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی که ماه آینده قرار است برگزار شود بر مذاکرات پیشنهادی میان پیونگ یانگ و واشنگتن درباره مساله هسته ای کره شمالی تأثیر می گذارد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، کره شمالی امروز سه شنبه هشدار داد که رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی که ماه آینده قرار است برگزار شود بر مذاکرات پیشنهادی میان پیونگ یانگ و واشنگتن درباره مساله هسته ای کره شمالی تأثیر می گذارد.

این نخستین موضع گیری کره شمالی درباره این مساله از زمان موافقت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در جریان دیدار غیرمنتظره آنها در منطقه عاری از سلاح میان دو کره بر سر از سرگیری مذاکرات برای خلح سلاح هسته ای پیونگ یانگ به شمار می رود. مذاکرات بر سر خلع سلاح هسته ای کره شمالی از مدت ها پیش راکد مانده است.

کره شمالی تهدید کرد که امکان از سرگیری آزمایش های هسته ای و موشکی اش وجود دارد.

وزارت خارجه کره شمالی امروز سه شنبه با صدور بیانیه ای ایالات متحده آمریکا را به نقض روح مذاکرات میان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با اصرار بر برگزاری رزمایش نظامی با کره جنوبی متهم کرد.

در این بیانیه آمده است که ترامپ با کیم طی نخستین دیدارشان در سنگاپور در سال گذشته بر سر تعلیق برگزاری رزمایش های نظامی که پیونگ یانگ آنها را اقدامی تحریک آمیز می داند به توافق رسیدند.

وزارت خارجه کره شمالی تأکید کرد که وعده پیونگ یانگ برای توقف آزمایش های هسته ای و موشکی به امید بهبود روابط دوجانبه بود و «یک متن قانونی» نبوده است.

در این بیانیه وزارت خارجه کره شمالی این پرسش را مطرح کرد که:«آیا ما باید به شکل یک طرفه وفای به عهد کنیم در حالی  که طرف مقابل این کار نمی کند»؟

بنابراین گزارش، آخرین آزمایش موشکی دوربرد توسط کره شمالی در ماه نوامبر سال 2017 صورت گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.