فصل تاریکی در تاریخ آمریکا دیده می شود و ما شاهد بازگشت نژادپرستی به کاخ سفید توسط رئیس جمهور این کشور هستیم.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، نیویورک تایمز در گزارشی نوشت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا همچنان در تلاش است که افرادی را که همچنان به نژادپرست بودن وی اعتقاد ندارند، متقاعد کند که یک نژادپرست شدید است. دست کم من تصور می کنم که ترامپ چنین انگیزه ای دارد. در حقیقت به احتمال زیاد، ماهیت واقعی ترامپ به سادگی و به صورت چند باره در حال فاش شدن است و وی از نژادپرستی خود برای جذب نژادپرستی در افرادی که از او حمایت می کنند استفاده می کند.

ترامپ در توئیتی در انتقاد از برخی نمایندگان دموکرات کنگره خواسته بود به جای انتقاد از وی، به کشورهایی که از آنجا آمده اند برگردند و مشکلات آنها را حل کنند.

دونالد ترامپ هرچند به نام مشخصی اشاره نکرده بود، اما به روشنی به نمایندگان پیشروی مجلس نمایندگان آمریکا از حزب دموکرات یعنی «آیانا پریسلی»، «الکساندریا اوکاسیو کورتز»، «رشیده طالب»، و «ایلهان عمر» حمله کرده بود. سه تن از این نمایندگان متولد آمریکا هستند و تنها ایلهان عمر خارج از خاک آمریکا متولد شده است.

نمایندگانی که در هدف حمله دونالد ترامپ بودند، زنانی هستند که سفیدپوست به حساب نمی‌ آیند. یکی از آنها تبار فلسطینی دارد، یکی لاتین‌ تبار است، یکی از سومالی آمده و دیگری سیاه‌ پوست است.

در اینجا مهمترین حقیقت وجود دارد: آنها سفیدپوست نیستند، و آنها زن هستند. اجداد آنها از آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین هستند.

اما برخلاف اشاره رئیس جمهور آمریکا، سه نفر از این نمایندگان از کشوری دیگری نیامده‌ اند که حالا به گفته او باید به آنجا برگردند.

خانم طلیب متولد شهر دیترویت در ایالت میشیگان است. خانم پریسلی در شهر سینسیناتی در ایالت اوهایو به دنیا آمده است. خانم اوکازیو کورتز هم همشهری رئیس جمهور از نیویورک است.

فقط ایلهان عمر است که در این جمع متولد کشور دیگری است. او در سومالی به دنیا آمده و در جریان جنگ‌ های داخلی این کشور با خانواده‌ اش به آمریکا پناهنده شده است.

در آمریکا شهروندان حق انتخاب شدن دارند و عمر هم شهروند این کشور است. اما او به تازگی هدف حملات یکی از مجری‌ های شبکه راست‌ گرای فاکس نیوز قرار گرفته که ترامپ یکی از مشتری‌ های برنامه اوست.

این مجری تلویزیونی در ماه‌ های اخیر اعتقاد و علاقه عمر به آمریکا را زیر سوال برده بود و در یک اظهارنظر جنجالی گفته بود که وی نشانه‌ ای زنده از اشتباه بودن سیاست‌ های مهاجرتی آمریکاست.

این در حالی است که مادر ترامپ در اسکاتلند به دنیا آمده است. مادربزرگ و پدربزرگ پدری‌ اش هم متولد آلمان بودند. همسر اول دونالد ترامپ متولد جمهوری چک است و همسر سومش متولد اسلوانی. از این دو زن، ترامپ چهار فرزند دارد که سه تای اول در سیاست فعال هستند. اینکه ترامپ خود از خانواده‌ ای مهاجر است اما با مهاجران چنین برخوردی می‌ کند نشانه‌ ای از ریاکاری اوست.

این استدلال که به مهاجران می‌ گویند: «اگر ناراحتی به کشور خودت بازگرد»، استدلالی است که راست‌ گراها بسیار به کار می‌ برند و بیشتر برای ساکت کردن و تحت سلطه قرار دادن شهروندان جدید آمریکا و مهاجران منتقد است.

صحبت‌ هایی از این دست را معمولا از قلم کاربران بی‌ نام و نشان فیس‌ بوک و توئیتر می‌ خواند و حالا رئیس جمهور آمریکا همین دست حرف‌ ها را تکرار می‌ کند. بعضی از ناظران سیاسی معتقدند که ترامپ با بیان صحبت‌ هایی از این دست، می‌ خواهد حمایت نژادپرست‌ ها را جلب کند.

ما شاهد فصل تاریکی در تاریخ آمریکا هستیم. و ما شاهد بازگشت نژادپرستی به کاخ سفید توسط رئیس جمهور این کشور هستیم. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.