در پی وقوع انفجار در تأسیسات برق «نیویورک» این شهر در تاریکی محض فرو رفت.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی وقوع انفجار در تأسیسات برق «نیویورک» این شهر در تاریکی محض فرو رفت.

در پی وقوع انفجار در تأسیسات برقی شهر نیویورک آمریکا منطقه «منهتن» شب گذشته در تاریکی کامل فرو رفت و برق مترو، فروشگاه ها و بسیاری مراکز دیگر قطع شد. شرکت اصلی برق در شهر اعلام کرده است که طی ساعت های آینده برق بیشتر مناطق نیویورک را برقرار می کند.

به گفته یکی از مسئولان قطعی برق در پی وقوع یک انفجار از ساعت 6 و 47 دقیقه به وقت شرق ایالات متحده آمریکا رخ داد و خبری از کشته شدن یا زخمی شدن افراد در پی قطی برق گزارش نشده است.

در پی این انفجار بخش های عمده ای از شهر در تاریکی محض فرو رفت. این قطعی برق پس از گذشت 42 سال از روزی رخ می دهد که در آن طی دهه هفتاد برق در آمریکا به شکل گسترده قطع شد و منجر به وقوع آشوب و غارت های گسترده در شهرهای پرجمعیت شد.

«انرو کومو» فرماندار ایالت نیویورک در کنفرانسی مطبوعاتی که تقریبا پس از گذشت پنج ساعت از قطعی برق برگزار شد گفت که همین الان بر فراز شهر پرواز کردم، برق به بیشتر مناطق بازگشته است و این واضح است و در مناطقی نیز برق هنوز وصل نشده است و این نیز واضح است.

«جان مکفوی» رئیس اجرایی شرکت برق «کون ایدسون» نیمه شب برق بیشتر مشترکان که قطع شده بود وصل شد. برخی مسئولان گفتند که برق بیش از 37 هزار خانه و شرکت قطع شده است.

مکفوی گفت که هنوز علت قطعی برق مشخص نیست اما یکی از شاهدان خبرگزاری رویترز در منطقه گفت که ساعت هفت صدای انفجار مهیبی شنیده شد و آتش نشانان نیویورک در محل آتش سوزی در یکی از تأسیسات برقی حضور دارند.

با خاموش شدن چراغ های راهنما خودروها و تاکسی ها در چهارراه ها دچار سردگمی شده و ترافیک سنگینی به وجود آمد و آمبولانس ها و خودروهای آتش نشانی بوق های خود را به صدا در آوردند تا بتوانند از ترافیک عبور کنند. در برخی از مناطق نیویورک نیز غیرنظامیان برای سازماندهی رفت و آمد دخالت کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی نیویورک آمریکا

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.