شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آینده به شکل سریع و روزافزونی کمتر می شود

به گزارش جماران، روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که اقدامات وسیعی برای اخراج مهاجران غیرقانونی اوایل هفته جاری آغاز می شود. وی گفت:« آنها به شکل غیرقانونی آمدند ما نیز آنها را به شکل غیرقانونی اخراج شان می کنیم.»

ترامپ از برگه برند مهاجرت به شکل بیهوده ای برای به دست آوردن حمایت سفیدپوست های تندرو و بهره بردن از آنها برای رای دادن به نفعش در انتخابات ریاست جمهور آینده استفاده می کند به امید آن که بتواند برای یک دوره ریاست جمهوری دیگر پیروز شود.

شانس ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آینده به شکل سریع و روزافزونی کمتر می شود و نظرسنجی ها ثاتب کرده است که وی در میان روسای جمهور در بیست سال اخیر کمترین محبوبیت را دارد به همین دلیل به برگه برنده مهاجرت از خاستگاه تمایلات نژادپرستانه اش که نمی توان انکارش کرد روی می آورد.

آغاز کار ترامپ در این زمینه زمانی صورت گرفت که وی از شهروندان هفت کشور اسلامی برای مهاجرت یا حتی ورود به ایالات متحده آمریکا جلوگیری کرد و کار بالا گرفت و به جایی رسید که خانواده های مهاجران غیرقانونی و کودکان شان را از هم جدا کرد و کودکان شان را در مراکز بازداشت شبیه به مراکز بازداشت نازی ها بازداشت کرد. اکنون نیز می خواهد مهاجران که بیشتر آنها از مردم کشورهای فقیر آمریکای لاتین هستند را اخراج کند.

روسای جمهور سابق آمریکا با رأفت و انسانیت با این مهاجران و خانواده های آنها رفتار می کردند و قوانینی برای بهبود اوضاع شان و دادن اقامت به آنها صادر می کردند ولی متاسفانه ترامپ از جنس آن روسای جمهور نیست بلکه جنس وی جنس نژادپرستی است که با ارزش های عدالت و آزادی هایی که دم از آنها می زند در تناقض است.

از ترامپ رئیس جمهور آمریکا یک پرسش ساده و اساسی داریم:« آیا پدربزرگ اسکاتلندی اش زمانی که به آمریکا مهاجرت کرد از راه های قانونی وارد این کشور شد؟»

ما بر این باور نیستیم که جوابی به این پرسش مان داده شود در عین حال نمی خواهیم اتفاقی که برای ساکنان اصلی افتاد را یادآوردی کنیم؛ بیشر اجداد همین مهاجران غیرقانونی به آمریکا ساکنان اصلی آمریکا بودند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.