چین اعلام کرد که شرکت هایی که در فروختن سلاح به ارزش 2.2 میلیارد دلار به تایوان دست دارند را تحریم می کند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه، چین اعلام کرد که شرکت هایی که در فروختن سلاح به ارزش 2.2 میلیارد دلار به تایوان دست دارند را تحریم می کند.

«گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که فروش سلاح آمریکایی به تایوان نقض خطرناک قواعد اساسی قوانین بین المللی و روابط بین المللی است.

هنوز تحریم هایی چین علیه شرکت هایی آمریکایی چگونه خواهد بود.

پیش از این وزیر خارجه چین نیز به ایالات متحده آمریکا درباره فروش تسلیحات به تایوان به شدت هشدار داد.

«وانگ یی» وزیر خارجه چنین به آمریکا درباره فروش سلاح به تایوان هشدار داد و گفت که آمریکا نباید به «آتش بازی کند». 

وانگ در جریان سفرش به مجارستان گفت که غیرممکن است که یک قدرت خارجی اتحاد دوباره چین را متوقف کند و همچنین هیچ قدرت خارجی نباید در امور چین دخالت کند.

وی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت که از  ایالات متحده آمریکا می خواهیم که خطرناک بودن مساله تایوان را کاملا درک بکند و در مساله تایوان با آتش بازی نکند.

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) سه روز پیش اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور با فروش تانک های «آبرامز» و موشک های«استینگر» و تجهیزات مرتبط با آنها به تایوان به ارزش 2.2 میلیارد دلار موافقت کرده است.

وزارت خارجه چین ماه پیش زمانی که برای اولین بار گزارش ها درباره قرارداد احتمالی فروش سلاح آمریکا به تایوان منتشر شد تأکید کرد که به شدت نگران فروش سلاح های آمریکایی به تایوان است که از خودمختاری برخوردار است.چین از آمریکا خواست برای اجتناب از آسیب به روابط دو کشور این قرارداد را متوقف کند.

آژانس همکاری امنیتی دفاعی وابسته به پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد که سلاح هایی که تایوان خواستار خرید آنها شده است شامل 108 تانک ام 1ای 2 آبرامز تولید شرکت«جنرال دینامکس» و 250 موشک استینگر است و توازن نظامی را در منطقه به هم نمی زند.

همچنین این قرارداد شامل 1500 موشک ضد تانگ از نوع«جافلین» و «تاو» می شود.

این آژانس روز  دوشنبه هفته قبل کنگره را در جریان قرارداد احتمالی قرار داد.

بنابراین گزارش، ایالات متحده آمریکا صادر کننده اصلی سلاح به تایوان است که پکن آن را یکی از استان های جدا شده خود می داند و چین بعید نمی داند که برای بازگرداندن این جزیره به حاکمیت خود از زور نظامی استفاده کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.