این موضع گیری به احتمال زیاد خشم«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که از «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان می خواهد نقش نظامی پررنگ تری در خاورمیانه بازی کند را بر می انگیزد.

 به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت آلمان درخواست آمریکا برای اعزام نیروی زمینی سوریه را رد.

این موضع گیری به احتمال زیاد خشم«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که از «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان می خواهد نقش نظامی پررنگ تری در خاورمیانه بازی کند را بر می انگیزد.

«استیفن سایبرت» سخنگوی دولت آلمان در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: « زمانی که می گویم دولت به تدابیر کنونی در ائتلاف نظامی علیه گروه داعش پایبند است این شامل اعزام هر گونه نیروی زمینی نخواهد شد.»

سخنگوی دولت آلمان همچنین تأکید کرد که نه در سوریه نیروی زمینی داریم و نه برنامه ای در این زمینه داریم.

پیش از این نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور سوریه اعلام کرد که واشنگتن از آلمان انتظار دارد به شمال سوریه نیروی نظامی اعزام کند.

«جیمز جفری» نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور سوریه در گفتگو با روزنامه «ولت ام سونتاگ» آلمان اعلام کرد که واشنگتن از این کشور انتظار دارد به شمال سوریه نیروی نظامی اعزام کند.

جفری افزود: ما می خواهیم که سربازان آلمانی جایگزین بخشی از سربازان ما شوند. آلمان نقش فعالی در روند سیاسی و مبارزه با داعش در شمال سوریه دارد، اما ما از این کشور در زمینه نظامی انتظار حمایت بیشتری داریم.

جفری با اشاره به آنکه آمریکا به دنبال داوطلبانی از میان شرکای خود در ائتلاف ضد داعش برای برعهده گرفتن مسئولیت‌های بیشتری است، تصریح کرد: امیدواریم آلمان در این رابطه اقدامات بیشتری انجام دهد.

وی در ادامه گفت: بهترین راه برای راندن داعش استفاده از نیروهای محلی است. اما برای پشتیبانی هوایی، فنی و آموزشی به نیرویی بین المللی نیاز است. نیروی نظامی درخواستی برای برقراری ثبات در شمال سوریه است. اگر ثبات برقرار نشود داعش یا گروه های دیگر بازخواهند گشت. ما می خواهیم که داعش را به طور کامل نابود کنیم. ما می خواهیم که در سوریه روند اصلاح سیاسی به رهبری سازمان ملل آغاز شود.

جفری تاکید کرد: سربازان باید برای دفاع از خود آماده باشند. سربازان باید سلاح سنگین داشته باشند. اما واحدهای مهاجم باید از نیروهای سوری تشکیل شود.

نماینده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور سوریه با اشاره به اینکه در این زمینه با نمایندگان دولت آلمان در برلین گفتگو کرده است، افزود که امریکا در این زمینه مذاکره کرده و  آلمانی ها درباره  آنچه باید انجام دهند تصمیم گیری خواهند کرد.

وی همچنین گفت: ما تاریخ آلمان از سال 1933 تا به امروز را به خوبی می دانیم. همچنین می دانیم که آلمانی‌ها در خصوص قوانین تعامل تا چه حد با حساسیت اقدام می‌کنند. البته تصمیم‌گیری در این زمینه برای هیچ کشوری آسان نخواهد بود.

جفری در خصوص وضعیت اروپایی‌هایی که برای الحاق به گروه تروریستی داعش به سوریه رفته اند نیز گفت: آنان باید در کشورهای اروپایی پذیرفته شده و در صورت وجود هر گونه ادعایی روند قضایی شان آغاز شود.

آمریکا از سال 2014 و به بهانه جنگ با داعش در سوریه به شکل غیرقانونی دخالت نظامی خود را آغاز کرد و در این کشور چندین پایگاه نظامی ایجاد کرد و با وجود اعلام پایان داعش در سوریه هنوز نظامیان خود را از این کشور خارج نکرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.